15 C
Athens
Monday, May 6, 2024
More

    Το ραβασάκι της ΓΣΕΒΕΕ στις επιχειρήσεις-Τα sos για το mydata

    Η ΓΣΕΒΕΕ ενημέρωσε με έγγραφο τις επιχειρήσεις για τις νέες διοικητικές υποχρεώσεις που έχουν θεσμοθετηθεί για τις επιχειρήσεις κυρίως με τον Ν.5073/2023 (Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής) και
    οι οποίες θα ισχύουν από 1/1/2024.

    Η μη συμμόρφωση με τις εν λόγω υποχρεώσεις επιφέρει ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα.
    Η ΓΣΕΒΕΕ τόσο κατά τη διάρκεια ψήφισης των εν λόγω ρυθμίσεων όσο και γενικότερα έχει καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να γίνει αντιληπτό από τη μεριά της κυβέρνησης ότι η ψηφιοποίηση των διαδικασιών συμμόρφωσης απαιτεί χρόνο για την προσαρμογή των επιχειρήσεων και κυρίως απαιτεί την αναμόρφωση της φιλοσοφίας του διοικητικού συστήματος ώστε η ψηφιοποίηση να μην οδηγεί σε σημαντική αύξηση του
    διοικητικού κόστους συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις.

    Επιπλέον, επισημαίνει ότι τα σχετικά διοικητικά πρόστιμα είναι ιδιαίτερα υψηλά και δυσανάλογα.

    Οι σημαντικότερες νέες υποχρεώσεις στις οποίες καλούνται να συμμορφωθούν οι επιχειρήσεις από 1/1/2024.

    1. Υποχρεώσεις σχετικές με τη διαβίβαση στοιχείων στο mydata:
    • Από 1/1/2024 όλα τα τιμολόγια που εκδίδονται θα πρέπει να έχουν σήμανση QR Code.
      Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο είτε με το πρόγραμμα
      της ΑΑΔΕ είτε με δικό σας.
    • Όσοι εκδίδουν χειρόγραφα παραστατικά (στα χειρόγραφα εντάσσονται και όσα
      εκδίδονται μέσω Word, Excel, PDF) θα πρέπει να τα διαβιβάζουν στα My Data από την ειδική
      φόρμα καταχώρισης το αργότερο την επόμενη μέρα.
    1. Όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει από 1/1/2024 να δέχονται πληρωμές μέσω IRIS.
    2. Όλες οι συναλλαγές συνολικής αξίας 500 ευρώ και άνω θα πρέπει να γίνονται μόνο με
      χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής. Το πρόστιμο για την σχετική παράβαση είναι ίσο με το
      διπλάσιο της καταβληθείσας με μετρητά αξίας των στοιχείων λιανικής πώλησης που εκδίδονται
      για την συναλλαγή.
    3. Όσες επιχειρήσεις αναλαμβάνουν εργασίες για δημόσιους φορείς θα πρέπει να εκδίδουν
      μόνο ηλεκτρονικά τιμολόγια (μέσω πάροχου).
    4. Όσον αφορά την διασύνδεση POS με ταμειακές, κάθε επιχείρηση θα λάβει e-mail με το
      οποίο θα καλείται εντός μηνός να ολοκληρώσει την διασύνδεση. Χωρίς τη λήψη του σχετικού
      e-mail δεν μπορεί να γίνει καμία ενέργεια. Όλες οι διασυνδέσεις θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί
      το αργότερο μέχρι τις 29/02/2024.
    5. Διευρύνθηκε η λίστα με τους ΚΑΔ που έχουν υποχρέωση να αποδέχονται πληρωμές με
      κάρτα (POS) ή άλλα μέσα πληρωμής. Στο Παράρτημα Ι υπάρχει επικαιροποιημένος Πίνακας
      (Πίνακας 1) με όλους τους ΚΑΔ (συμπεριλαμβανομένου και των νέων) που υποχρεούνται να
      έχουν POS. Στον Πίνακα 2 φαίνονται οι νέοι ΚΑΔ που υποχρεούνται να έχουν POS. Σημειώνεται
      ότι για όσους δεν έχουν POS και πλέον υποχρεούνται να έχουν θα πρέπει να το κάνουν μέχρι τις
      31/1/2024.
      Οι παραπάνω υποχρεώσεις δεν αφορούν το σύνολο των διοικητικών υποχρεώσεων που θα
      ισχύουν από 1/1/2024, αλλά τις σημαντικότερες που θα ισχύσουν και αφορούν τουλάχιστον τη
      συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα