20 C
Athens
Sunday, May 19, 2024
More

    Ποιος βιομηχανικός κλάδος «τρέμει» την επίσκεψη Σι Τζινπίνγκ στην Ευρώπη;

    Από το Παρίσι ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία του Σι Τζινπίνγκ, με τον Κινέζο πρόεδρο να επιλέγει στρατηγικά τους σταθμούς του ταξιδιού του – το πρώτο στην Ευρώπη έπειτα από πέντε χρόνια.

    Ο Σι Τζινπίνγκ φέρεται να θέλει να εκμεταλλευτεί τις τρέχουσες συγκυρίες για να διαταράξει τους δεσμούς ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών με τις Ηνωμένες Πολιτείες, με απώτερο στόχο “να σφυρηλατήσει έναν κόσμο απαλλαγμένο από την αμερικανική κυριαρχία”, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά σε ανάλυση τους οι New York Times.

    Ο Κινέζος ηγέτης επέλεξε να επισκεφθεί τη Γαλλία, τη Σερβία και την Ουγγαρία, τρεις χώρες που  – σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό – εμφανίζονται πρόθυμες να ενισχύσουν τους οικονομικούς δεσμούς τους με την Κίνα.

    Η γαλλική κυβέρνηση αναμένεται να υπογράψει ένα σύμφωνο που ανοίγει νέους ορίζοντες στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, εν μέσω της επίσημης επίσκεψης του προέδρου της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ στη χώρα. Πρόκειται για μια σημαντική κίνηση, σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς η επίσκεψη του Σι επισκιάζεται από εντάσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Το επικείμενο σύμφωνο μεταξύ της κυβέρνησης, γαλλικών επιχειρηματικών ομίλων και συνδικάτων, στοχεύει στον τετραπλασιασμό των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε 800.000 ετησίως το 2027. Στοχεύει επίσης στον εξαπλασιασμό των επαγγελματικών ηλεκτρικών οχημάτων, σε 100.000 ετησίως.

    Αν και δεν προσδιορίζεται το ακριβές ποσό των επιδοτήσεων, η κυβέρνηση θα επαναλάβει τις δεσμεύσεις για συνέχιση της στήριξης για αγορές και χρηματοδοτικές μισθώσεις (leasing) EV.

    Η νέα αυτή “στρατηγική σύμβαση” έρχεται εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία η Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν επιστήσει την προσοχή τους στον κίνδυνο που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι εγχώριες βιομηχανίες τους από την κινεζική αγορά, η οποία επιδεικνύει τεράστια παραγωγική ικανότητα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

    Το φθινόπωρο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανταποκρίθηκε σε αυτές τις ανησυχίες, ξεκινώντας έρευνα σχετικά με τη στήριξη που παρέχει η Κίνα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της.

    “Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί μέρος της βιομηχανικής μας κουλτούρας και ο κλάδος αυτός αντιμετωπίζει μια αλλαγή που συμβαίνει μία φορά τον αιώνα”, δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire. “Η μετάβαση είναι δύσκολη, με ισχυρό ανταγωνισμό από άλλες χώρες, ιδίως την Κίνα, γι’ αυτό χρειαζόμαστε αλληλεγγύη”.

    Οι εντάσεις ΕΕ-Κίνας σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βρεθούν στο επίκεντρο της διήμερης επίσκεψης του Σι στη Γαλλία, όπου θα συναντηθεί επίσης με την πρόεδρο τηςΚομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

    Η Γαλλία έχει λάβει τα δικά της μέτρα περιορίζοντας τη χρηματική στήριξη για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε οχήματα με το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα στην παραγωγή – μια κίνηση που αποκλείει εκ των πραγμάτων πολλά μοντέλα κινεζικής κατασκευής. Είναι επίσης η πρώτη χώρα που χρησιμοποιεί τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες για να στηρίξει την εκκολαπτόμενη βιομηχανία μπαταριών με πράσινες φορολογικές πιστώσεις.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα