25.6 C
Athens
Monday, May 20, 2024
More

    ΦΑΓΕ: Αποφάσισε να ρίξει τις τιμές λόγω ανταγωνισμού

    Αρνητικό πρόσημο γράφει στην Ελλάδα ο τζίρος της ΦΑΓΕ, αν και αυξάνονται οι ποσότητες που πωλεί, όπως δείχνουν τα στοιχεία για τις επιδόσεις του ομίλου στο α’ τρίμηνο του 2024, διάστημα στο οποίο εμφάνισε ενοποιημένο κύκλο εργασιών σχεδόν 160 εκατ. ευρώ, με αύξηση 16,4% και καθαρά κέρδη 27,3 εκατ. ευρώ, με αύξηση σχεδόν 41%.

    Η ΦΑΓΕ προχώρησε σε μειώσεις τιμών, ευρισκόμενη σε θέση άμυνας απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό, τόσο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και από τα προϊόντα άλλων γαλακτοβιομηχανιών, όπως είναι στην Ελλάδα η Κρι Κρι, οι εταιρείες Δέλτα και Δωδώνη της Vivartia, η Όλυμπος, η Friesland Campina, η Danone και η Φάρμα Κουκάκη. Συνολικά, σε όλες τις αγορές που έχει παρουσία η ΦΑΓΕ η μέση καθαρή τιμή πώλησης σημειώνει μείωση κατά 0,7% στο α’ τρίμηνο του 2024, ενώ κατά τη διάρκεια του 2023 οι τιμές αυξήθηκαν κατά 8,6%.

    Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σημείωσαν πτώση 0,3% σε αξία, ενώ αυξήθηκαν σε όγκο κατά 4,8%, με το αποτύπωμα της χώρας να περιορίζεται περαιτέρω στα μεγέθη του ομίλου, που βαίνουν αυξανόμενα.

    Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου ΦΑΓΕ στο α’ τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 159,7 εκατ. ευρώ (171,6 εκατ. δολ.) σε αξία, με αύξηση 16,4% σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023. Αυτό ήταν αποτέλεσμα κυρίως της αύξησης των πωλήσεων σε όγκο κατά 16,6% και της θετικής επίδρασης κατά 0,5% από την εξασθένηση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας, που αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 0,7%.

    Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία κατά 36,7%, 18,2% και 8,6% αντίστοιχα και μειώθηκαν στην Ελλάδα κατά 0,3%. Με όρους όγκου οι πωλήσεις στο τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 αυξήθηκαν κατά 16,6%, με ώθηση από τη διψήφια αύξηση των πωλήσεων σε όγκο, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, που διαμορφώθηκε σε 33,9%, 17,7% και 15,6% αντίστοιχα, και δευτερευόντως από τις επιδόσεις στην Ελλάδα, όπου η αύξηση του όγκου πωλήσεων ανήλθε σε 4,8%.

    Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι το μερίδιο της Ελλάδας μειώνεται ως ποσοστό του κύκλου εργασιών του ομίλου. Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σε αξία εκτός Ελλάδας αντιπροσωπεύουν πλέον το 89,8% των συνολικών πωλήσεων σε αξία, έναντι 88,1% που ήταν στο α’ τρίμηνο του 2023.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα