27.3 C
Athens
Monday, May 20, 2024
More

    Αφοί Χαΐτογλου: Τα προϊόντα που τράβηξαν την προσοχή των Βρετανών αγοραστών

    Τη «μαγεία» του σουσαμιού είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι Βρετανοί αγοραστές που επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο δράσης επιχειρηματικής συνάντησης που οργάνωσε η RECO Exports σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Η επίσκεψη των Βρετανών επαγγελματιών περιελάμβανε ενημέρωση και ξενάγηση στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας Αφοί Χαΐτογλου στο Καλοχώρι, μίας σχεδόν αιωνόβιας οικογενειακής επιχείρησης (συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής το 2024) που είναι γνωστή περισσότερο για τους χαλβάδες και τα ταχίνια της, όμως τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες, επιδιώκοντας να κερδίσει ακόμα περισσότερους καταναλωτές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθυντής εξαγωγών της εταιρείας, Νικόλας Καρανικόλας, ο κύκλος εργασιών της Χαΐτογλου αναμένεται φέτος να σπάσει το φράγμα των 100 εκατομμυρίων ευρώ, με πάνω από τον μισό τζίρο να προέρχεται πλέον από τις εξαγωγές της εταιρείας σε περισσότερες από πενήντα χώρες ανά τον κόσμο, καθώς οι εξαγωγές έχουν διπλασιαστεί την τελευταία πενταετία.

    Καινοτόμα προϊόντα

    Πώς επετεύχθη η αύξηση αυτή των εξαγωγών; Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προϊόντων που απευθύνονται σε όλο το φάσμα των καταναλωτών. Πέρα από τον γνωστό χαλβά και το ταχίνι με διάφορες γεύσεις, όπως λεμόνι, μέλι, μαστίχα, πορτοκάλι αλλά και εσπρέσο, η εταιρεία έχει δημιουργήσει επίσης μεταξύ άλλων πουράκια γεμιστά με πολλές πρωτότυπες γεύσεις, πουράκια-καλαμάκια με γέμιση που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατανάλωση ροφημάτων και στη συνέχεια να φαγωθούν, καθώς και ένα προϊόν που η διοίκηση της εταιρείας βλέπει να έχει πολύ καλές προοπτικές σε αγορές του εξωτερικού: είναι η σειρά PB&J Stix, που περιλαμβάνει πουράκια με γέμιση φιστικοβούτυρο και μαρμελάδα φράουλα ή κράνμπερι στην οποία μπορεί κανείς να τα βουτήξει, επανασχεδιάζοντας έτσι δημιουργικά ένα αγαπημένο γεύμα των παιδιών κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, το σάντουιτς με φιστικοβούτυρο και ζελέ.

    Ένα άλλο προϊόν το οποίο τράβηξε την προσοχή των Βρετανών αγοραστών ήταν το ρεβιθοβούτυρο. Όπως μας ανέφεραν οι αγοραστές, ένα αντίστοιχο προϊόν άλλης εταιρείας είχε κάνει την εμφάνισή του στα ράφια του Ηνωμένου Βασιλείου πριν από κάποια χρόνια, χωρίς επιτυχία, όμως ενδεχομένως η αγορά να μην ήταν ακόμα έτοιμη γι’ αυτό και τώρα τα πράγματα να είναι διαφορετικά.Θετικά σχόλια απέσπασε και η νέα σειρά Off The Vine, με μαρμελάδες φρούτων που έχουν ως βάση το κρασί, σε συνδυασμούς όπως πορτοκάλι-sauvignon, κεράσι-syrah και σύκο-cabernet.

    Πίεση στις τιμές του σουσαμιού

    Οι Βρετανοί αγοραστές παρακολούθησαν από κοντά τη διαδικασία παρασκευής του χαλβά και ενημερώθηκαν για τα χαρακτηριστικά του σουσαμιού και του ταχινιού. Όπως σημείωσε ο κ. Καρανικόλας, το σουσάμι καλλιεργείται κατά κόρον στην Αφρική, κυρίως σε χώρες όπως το Σουδάν και η Αιθιοπία, με τον πόλεμο στο Σουδάν να ασκεί πίεση στις τιμές του σουσαμιού, ενώ καλλιεργείται επίσης και στην Ινδία, όπου όμως οι παραγωγοί είναι λιγότερο αξιόπιστοι.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα