Το Land Rover εφευρέθηκε για πρώτη φορά μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ο Morris Wilkes, επικεφαλής μηχανικός της αυτοκινητοβιομηχανίας Rover, και ο αδελφός του Spencer, είχαν την ιδέα για ένα όχημα που θα μπορούσε να πάει οπουδήποτε και να κάνει οτιδήποτε.
Αρχικά κατασκευάστηκε στη Βρετανία και σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τα τζιπ Willis και Ford που χρησιμοποιήθηκαν μετά τον πόλεμο για να βοηθήσουν στην ανοικοδόμηση του κατεστραμμένου γεωργικού τοπίου.
Ήταν σαν σήμερα, στις 30 Απριλίου του 1948, όταν παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό το πρώτο Land Rover, και συγκεκριμένα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Άμστερνταμ. Λανσαρίστηκε στην αγορά ως άνετο και πρακτικό για όλες τις χρήσεις. Κατασκευάστηκε με μόνιμη τετρακίνηση, επιτρέποντας την πέδηση του κινητήρα εκτός δρόμου, και τη σωστή συμπεριφορά σε κακές καιρικές συνθήκες.
Η Land Rover ολοκλήρωσε την πρώτη παραγωγή SUV με το Chassis 860001 τον Ιούλιο του 1948. Η αυτοκινητοβιομηχανία προόριζε το πρώτο Land Rover ως δώρο στον βασιλιά Γεώργιο VI, αλλά τελικά δεν έφθασε ποτέ στα χέρια του.
Υπό άγνωστες συνθήκες έγινε κτήμα του καθηγητή Γεωργικής Μηχανικής, Ewen McEwen, ο οποίος το πούλησε πολύ σύντομα. Το JUE άλλαξε χέρια αρκετές φορές, μέχρι που το αγόρασε ένας αγρότης και ανθρακωρύχος στο Northumberland το 1970, ο οποίος το χρησιμοποίησε για τις γεωργικές του ανάγκες μέχρι που το άφησε να σκουριάζει στο χωράφι του.
Το θρυλικό όχημα εντοπίστηκε από τον ειδικό σε θέματα Land Rover, Julian Shoolheifer, ο οποίος τα περιποιήθηκε, και το έβαλε προς πώληση.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου χημικών προϊόντων της εταιρείας Ineos, Sir Jim Ratcliffe, κατάφερε να αγοράσει το αυτοκίνητο σε μια δημοπρασία.
Ο Ratcliffe αποφάσισε να το αποκαταστήσει, διατηρώντας το όσο το δυνατόν πιο αυθεντικό… Και αυτό το ανέθεσε στον Shoolheifer.
Το JUE ήταν κατασκουριασμένο… Οι τεράστιες γνώσεις και η εμπειρία του Shoolheifer στην αποκατάσταση οχημάτων απέδωσαν καρπούς αφού κατάφερε να χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο κομμάτι του αρχικού μετάλλου για να επαναφέρει το JUE στη ζωή. Ο Shoolheifer και το συνεργείο του ανακατασκεύασαν εκτενώς τον αρχικό κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Χρησιμοποίησε νέα εξαρτήματα μόνο όταν τα αρχικά ήταν αδύνατο να σωθούν ή όταν ήταν απολύτως απαραίτητο για την ασφάλεια οδηγού και επιβαινόντων.
Ο Shoolheifer ολοκλήρωσε την αποκατάσταση του πρώτου Land Rover, το οποίο είναι εξίσου καλό με οποιοδήποτε λειτουργικό όχημα. Αλλά αντί να το εκθέσει σε κάποιο μουσείο ο Ratcliffe απέδειξε ότι το JUE μπορεί ακόμα να αντέξει τις προκλήσεις 4×4 σε μια εξαντλητική περιπέτεια στην έρημο Γκόμπι στη Μογγολία.
Είναι ενδιαφέρον ότι ο Ratcliffe ίδρυσε την Ineos Automotive, η οποία τώρα κατασκευάζει αυτό που αποκαλεί διάδοχο του Defender – το Ineos Grenadier.
Η Land Rover προωθήθηκε στην αγορά ως ένα όχημα γενικής χρήσης, ωστόσο τράβηξε το ενδιαφέρον κυρίως των αγροτών, αλλά και των εξερευνητών. Για παράδειγμα, στη δεκαετία του 1950, άνδρες όπως ο Lawrence Van Der Post πρωτοστάτησαν στη χρήση των Land Rover για αποστολές. Αυτό έδειξε τις απίστευτες δυνατότητες του αυτοκινήτου στους πιθανούς πελάτες, με αποτέλεσμα να το καταστήσει παγκόσμια επιτυχία ως ένα από τα πιο ευέλικτα οχήματα στον κόσμο.
Κατά τη δεκαετία του 1980, το Range Rover αποτέλεσε την εναλλακτική λύση στο παραδοσιακό πολυτελές αυτοκίνητο.