20.3 C
Athens
Friday, April 26, 2024
More

    Συνέδριο Γονιμότητας: Αναβάλλεται επ’ αόριστον μετά το σκάνδαλο με το σποτ

    Σε αναβολή του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Γονιμότητας αναγκάστηκαν να προχωρήσουν οι διοργανωτές του, ύστερα από τη γενικευμένη, θυελλώδη κατακραυγή την οποίαν προκάλεσε το διαφημιστικό σποτ. Ήδη έχει απενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του Συνεδρίου, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί από τις 2-4 Ιουλίου στα Ιωάννινα.

    Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωση η ακύρωση αποφασίστηκε ομόφωνα «λόγω της αρνητικής αντίδρασης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ένα τηλεοπτικό κοινωνικό σποτ, του οποίου το μήνυμα παρερμηνεύθηκε».

    Σύμφωνα με τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής το σποτ «παρουσίαζε την απαράδεκτη πίεση που δέχεται η σύγχρονη γυναίκα, ενώ αποσκοπούσε στην αντιμετώπιση των προβλημάτων γονιμότητας λόγω της αύξησης της ηλικίας με την ενημέρωση του πληθυσμού για τις δυνατότητες που παρέχει σήμερα η επιστήμη, προσφέροντας στη γυναίκα την πλήρη αυτονόμηση και απελευθέρωση της από λανθασμένα στερεότυπα».

    Η ανακοίνωση ακύρωσης

    Αφ’ ότου η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κυρία Κατερίνα Σακελλαροπούλου, απέσυρε την υποστήριξή της στο Συνέδριο, σχεδόν όλοι οι επίσημοι συμμετέχοντες αποκήρυξαν δημοσίως το χαρακτήρα και το περιεχόμενο του σποτ και διαχώρισαν τη θέση τους. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, δεν είχε πλέον νόημα η διοργάνωση του Συνεδρίου.

    Παρόλ’ αυτά, σε ανάρτηση τους στα social media οι διοργανωτές τονίζουν πως σκοπός δεν ήταν να προσβάλουν τις γυναίκες ούτε να ενισχύσουν στερεοτυπικά πρότυπα, αλλά να ενημερώσουν όσες θέλουν να τεκνοποιήσουν ότι μετά από κάποια ηλικία μειώνεται η ικανότητα αυτή.

    Την Κυριακή, ένας εκ των κεντρικών ομιλητών, ο γνωστός γυναικολόγος, Κώστας Πάντος, υποστήριξε σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN πως το διαφημιστικό σποτ είναι μεν σκληρό, ωστόσο παρουσιάζει την ωμή αλήθεια. Τονίζοντας πως «το βίντεο δεν λέει ‘κάνε παιδιά’, αλλά ‘ενημερώσου’». Όπως είπε ο κ. Πάντος, σκοπός της διαφήμισης δεν είναι να πείσει τις γυναίκες να κάνουν παιδιά ούτε να τις εκβιάσει. Και περαιτέρω αναφέρθηκε στην ορμόνη της γονιμότητας, η οποία μειώνεται με την πάροδο της ηλικίας.

    «Εξαπατηθήκαμε» λένε οι σύνεδροι

    Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θεόδωρος Λιβάνιος, ανακοίνωσε μέσω Twitter ότι αποσύρονται η ΕΡΤ και το ΑΠΕ από τη χορηγία επικοινωνίας. Και έγραψε ότι «το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση είναι αδιαπραγμάτευτο. Οτιδήποτε θίγει την προσωπικότητα της γυναίκας και περιορίζει τον ρόλο της είναι αναχρονιστικό και απαράδεκτο. Η ΕΡΤ και το ΑΠΕ αποσύρονται από χορηγοί επικοινωνίας του πρώτου συνεδρίου γονιμότητας και αναπαραγωγικής αυτονομίας».

    Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, σε ανάρτηση του ξεκαθαρίζει πως ουδέποτε αποδέχθηκε την πρόσκληση να είναι ομιλητής, καταγγέλοντας ότι με έκπληξη είδε το όνομά του στον κατάλογο των ομιλητών. Επιπλέον, χαρακτήρισε σαν «απαράδεκτα και αναχρονιστικά τα μηνύματα που περνούσε το video της εκδήλωσης».

    «Το δικαίωμα των γυναικών να επιλέγουν οι ίδιες για τις ζωές τους είναι αδιαμφισβήτητο. Η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής, Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων σαφώς και αποσύρει τη συμμετοχή της από το συνέδριο γονιμότητας», σημειώνει η Μαρία Συρεγγέλα σε ανάρτηση της στο twitter.

    Η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Όλγα Κεφαλογιάννη, τονίζει πως «η γονιμότητα είναι δικαίωμα, η μητρότητα επιλογή η ζωή κάθε γυναίκας δεν χωράει απολογισμούς ούτε ταμπέλες. Φτάνει πια με τις ενοχές και τα στερεότυπα που διαλύουν τις γυναίκες».

    Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, σε ανάρτηση του σχολιάζει πως , «η αυτοδιάθεση του σώματος των γυναικών είναι αδιαπραγμάτευτη. Χιλιάδες ενεργοί πολίτες αντέδρασαν και εξέθεσαν όσους στήριξαν μια δράση προσβλητική για τη γυναίκα. Οι υπουργοί που παραμένουν ομιλητές είναι έκθετοι στα μάτια των γυναικών και των ανδρών της χώρας μας».

    Η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, έκανε λόγο για Μεσαίωνα, λέγοντας πως «οι γυναίκες επιλέγουμε αν και πότε θα γίνουμε μητέρες. Είναι δικαίωμά μας. Το δημογραφικό απαιτεί πολιτικές και πόρους από την Πολιτεία. Ας δεσμευτεί η Κυβέρνηση, αντί να στηρίζει προσπάθειες που μας γυρίζουν δεκαετίες πίσω».

    Ο επικεφαλής του ΜΕΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης, σημειώνει πως το κόμμα του, «απερίφραστα καταδικάζει αυτή τη νέα καμπάνια που ακολούθησε τη ‘συνεπιμέλεια’», προσθέτοντας ότι ενοχοποιεί τις γυναίκες και αναιρεί όλες τις φεμινιστικές κατακτήσεις.

    Για την ιστορία, το επίμαχο διαφημιστικό σποτ είχε ως εξής: Μια γυναίκα, μάλλον σαραντάρα σύμφωνα με τα συμφραζόμενα, εμφανίζεται να απολογείται στον εαυτό της και την κοινωνία επειδή επέλεξε να ασχοληθεί με την εκπαίδευση και την καριέρα της. «Και ξαφνικά, έρχεται η μέρα που κλείνεις τα πολλά. Κι έτσι απλά, αρχίζει ο απολογισμός. Όχι γι’ αυτά που έκανες, αλλά γι’ αυτά που θα έπρεπε να έχεις κάνει. ‘Άντε τι κάθεσαι; Πότε θα παντρευτείς; Πότε θα γίνεις μάνα;’ Κι αναρωτιέσαι: Πέρασες στο πανεπιστήμιο. Έπιασες μια καλή δουλειά. Γνώρισες τον άνδρα των ονείρων σου. Και ξαφνικά μαθαίνεις πως αυτό το 4 στον διψήφιο αριθμό της ηλικίας σου, δεν σου επιτρέπει να γίνεις μητέρα. ‘Τι έχω κάνει λάθος;’ Τίποτα δεν έχεις κάνει λάθος. Απλά δεν γνώριζες. Αν ονειρεύεσαι να κάνεις την δική σου οικογένεια αύριο, φρόντισε να ενημερωθείς σήμερα».

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα