26.4 C
Athens
Thursday, May 23, 2024
More

    Ποια είναι τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας σε ελαιόλαδο και ψωμί

    Τα ελληνικά νοικοκυριά και η ακρίβεια, είναι γεγονός που αντιμετωπίζει κάθε Κυβέρνηση. Αυτή τη φορά που είναι ιδιαίτερα εμφανής στα ράφια των σούπερ μάρκετ παρά την καθοδική τάση του πληθωρισμού στη χώρα, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους σε βασικά είδη διατροφής επιλέγοντας κυρίως με κριτήριο την χαμηλή τιμή.

    Τα πρόστιμα που επιφυλάσσει η Κυβέρνηση για όσους εντοπίσει να αισχροκερδούν μετά από  ελέγχους έως τώρα δεν έχουν αποφέρει αποτελέσματα.

    Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας έχει επισημάνει ότι οι έλεγχοι συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό, καθημερινά και τα πρόστιμα επιβάλλονται σε όποιον αισχροκερδεί. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ΔΙΜΕΑ έχει επιβάλει 5,5 εκατ. πρόστιμα για αισχροκέρδεια σε ένα μήνα.

    Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε έντονα τον Σεπτέμβριο και διαμορφώθηκε στις -45 μονάδες, από -28,6 μονάδες τον Ιούλιο.

    Ο δείκτης κινείται σε χαμηλά επίπεδα πλέον, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ. Επιπλέον το 64% (από 42% τον Ιούλιο) των καταναλωτών προέβλεψε ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 21% το οποίο αναμένει σταθερότητα. Το 59% (από 53% τον Ιούλιο) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες,

    Οι έλεγχοι αφορούν μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες πώλησης ειδών καθαρισμού, ειδών προσωπικής φροντίδας ακόμη και ελαιόλαδου.

    Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ επανέλαβε ότι το μέτρο όπου έχει εφαρμοστεί στην Ευρώπη δεν έχει αποδώσει. «Αποδεικνύεται, είπε χαρακτηριστικά ότι όπου μειώθηκε ο ΦΠΑ το όφελος δεν έφθασε στον καταναλωτή, αλλά πήγε στις τσέπες των ενδιάμεσων κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας».

    Από την πλευρά τους, οι βιομηχανίες τροφίμων, η μία μετά την άλλη, ετοιμάζουν τους νέους τιμοκαταλόγους τους για τις μειώσεις τιμών από 5% και πάνω και για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών, με αντάλλαγμα την προβολή τους στα ράφια με ειδικό ταμπελάκι. Ήδη γνωστές βιομηχανίες ανακοίνωσαν ότι προχωρούν ή θα προχωρήσουν, άμεσα, σε μειώσεις τιμών σε ορισμένα προϊόντα και ο ανταγωνισμός αναμένεται ισχυρός.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα