17 C
Athens
Thursday, May 16, 2024
More

    PayPal: Έρχονται θετικές αλλαγές

    Σε μια πρόσφατη συνεδρίαση της διοίκησης, τα στελέχη της PayPal (PYPL) αναφέρθηκαν σε λεπτομέρειες σχετικά με ορισμένες βασικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που αναπτύσσουν. Αξίζει να αναφέρουμε κάποιες από αυτές, καθώς φαίνονται πολλά υποσχόμενες για τη μελλοντική αύξηση των κερδών.

    Παρακάτω περιγράφονται οι 3 βασικοί επιχειρηματικοί τομείς της PayPal, καθώς εξυπηρετεί και τις δύο πλευρές της σχέσης πελάτη/εμπόρου, αλλά και το δίκτυο που τις συνδέει:

    Το Wallet and Commerce περιλαμβάνει τις εφαρμογές PayPal και Venmo και όλες τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτές.

    Το Payment Service Provider περιλαμβάνει τις Braintree, PayPal Complete Payments και Zettle. Η Braintree παρέχει υπηρεσίες επεξεργασίας πληρωμών και συναφείς υπηρεσίες σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η Uber. Η PCP είναι μια τυποποιημένη υπηρεσία επεξεργασίας πληρωμών για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Πρόκειται για μια σχετικά νέα προσφορά. Η Zettle εξαγοράστηκε από την PayPal το 2021. Πρόκειται για πλατφόρμα επεξεργασίας πληρωμών σε καταστήματα που ανταγωνίζεται την Square.

    Το Network είναι το σημείο όπου οι καταναλωτές πληρώνουν για προϊόντα ή υπηρεσίες. Η στρατηγική της PayPal είναι να προωθήσει το γνωστό checkout της, όπου οι καταναλωτές κάνουν checkout με Pay with PayPal ή Pay with Venmo. Αυτές οι συναλλαγές έχουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους.

    Περίπου το 1/4 όλων των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποιείται μέσω της PayPal και το 25% όλων των καρτών πληρωμής (πιστωτικών, χρεωστικών κ.λπ.) στον δυτικό κόσμο φυλάσσεται σε ένα “θησαυροφυλάκιο” της PayPal. Δεδομένου του υφιστάμενου μεριδίου αγοράς της, η ευκαιρία της PayPal δεν έγκειται τόσο στην αύξηση του όγκου των πληρωμών, αν και αυτή θα συνεχίσει να αυξάνεται, ιδίως με τον υψηλότερο πληθωρισμό, αλλά στην πιθανή αύξηση του ποσοστού της με την προώθηση περισσότερων επώνυμων πληρωμών με υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Το ποσοστό απορρόφησης της PayPal είναι σήμερα 2%. Εάν ήταν σε θέση να το αυξήσει στο 2,5% με βάση τα τρέχοντα έξοδά της, τότε οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα διπλασιάζονταν και η τιμή της μετοχής θα τριπλασιαζόταν ή θα τετραπλασιαζόταν, με όλα τα άλλα να είναι ίδια.

    PayPal Complete Payments

    Η PayPal Complete Payments, ή PCP, είναι μια πλατφόρμα επεξεργασίας πληρωμών για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Θα δέχεται οποιαδήποτε μέθοδο πληρωμής και, κυρίως, παρέχει πάντα στους εμπόρους την πιο ενημερωμένη, βελτιστοποιημένη εμπειρία πληρωμής. Πρόκειται για μια σοβαρή ανταγωνιστική απειλή για τις εταιρείες όπως η Block και η Stripe. Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η PayPal με την πελατειακή βάση των εμπόρων της είναι ότι χρησιμοποιούν μια σειρά από παλαιότερες παλαιότερες πλατφόρμες. Με τη μετατροπή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε PCP, θα εξασφαλίσει ότι βρίσκονται πάντα στην τρέχουσα πλατφόρμα, την οποία η PayPal μπορεί να βελτιστοποιεί συνεχώς για καλύτερες εμπειρίες πελατών.

    Το 90% των εργασιών της PayPal στο Braintree προέρχεται από μεγάλες επιχειρήσεις. Η διοίκηση επικεντρώνεται στην αξιοποίηση της PCP στο πλαίσιο της Braintree για την πώληση των δυνατοτήτων της διαδικασίας πληρωμών σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Σε πρόσφατο συνέδριο, η Acting CFO Gabrielle Rabinovitch, περιέγραψε αυτή την ευκαιρία ως εξής:

    «Επιπλέον, μιλήσαμε για το PCP, το οποίο πραγματικά προσφέρει δυνατότητες επεξεργασίας σε μια πλατφόρμα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Δεν έχουμε δραστηριοποιηθεί ποτέ σε αυτή την αγορά. Δεν είχαμε ποτέ προϊόν που να ανταγωνίζεται σε αυτή την αγορά, και αυτό είναι ένα καταπληκτικό κενό για εμάς όταν σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε για τις ΜΜΕ.

    Το PayPal brand to Checkout είναι κάτι σαν βασική ανάγκη για τις περισσότερες ΜΜΕ. Η δυνατότητα να προσφέρουμε τώρα το είδος της πληρωμής που μπορεί να τους δώσει όλα όσα χρειάζονται με έναν συνεργάτη, πιστεύουμε ότι θα είναι πολύ, πολύ ελκυστική. Και αυτό, φυσικά, έχει πολύ υψηλότερο προφίλ περιθωρίου κέρδους.

    Η επιτυχία ή η έλλειψη επιτυχίας της PayPal με αυτή την κίνηση θα είναι ένας σημαντικός τομέας εστίασης καθώς θα έχουμε περισσότερα δεδομένα στα επερχόμενα τριμηνιαία αποτελέσματα.»

    Τόσο στο PCP όσο και στο Braintree, η PayPal επιδιώκει να επεκταθεί διεθνώς, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα, και να προσφέρει υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

    Σε ορισμένες από αυτές τις κατηγορίες, όπως In Store, Risk as a Service και FX as a Service, η PayPal έχει ελάχιστη διείσδυση στο μερίδιο αγοράς. Η πώληση αυτών των πρόσθετων υπηρεσιών επιτρέπει την πώληση βαθύτερων, ολοκληρωμένων λύσεων με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.

    Αγορά με ένα κλικ

    Η PayPal αναπτύσσει σταδιακά την αγορά με ένα κλικ για τους 35 εκατομμύρια εμπόρους της. Η ιδέα είναι ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν check out με ένα κλικ όταν κάνουν αγορές σε οποιονδήποτε από αυτούς τους 35 εκατομμύρια εμπόρους. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι ότι οι πληροφορίες πληρωμής σας αποθηκεύονται στο δίκτυο, ώστε την επόμενη φορά που θα πάτε να πληρώσετε να μην χρειάζεται να ρυθμίσετε ή να επεξεργαστείτε τίποτα. Έτσι εξαλείφεται το πρόβλημα των ληγμένων πληροφοριών πληρωμής που αποθηκεύονται σε κάθε μεμονωμένο ιστότοπο. Το πλεονέκτημα για τους εμπόρους είναι ότι το ποσοστό μετατροπής είναι 90% όταν οι καταναλωτές επιλέγουν το PayPal, έναντι μόνο 50% έως 60% για την απλή πληρωμή επισκέπτη.

    Υπάρχουν περίπου 1 δισεκατομμύριο χρήστες του guest checkout σήμερα. Η PayPal επιδιώκει να ωθήσει περισσότερους από αυτούς τους καταναλωτές να δημιουργήσουν λογαριασμούς PayPal, καθιστώντας τους διαθέσιμες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας μέσω των εμπόρων τους, εάν το πράξουν. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο ο Chief Product Officer, John Kim, περιέγραψε ορισμένες από αυτές:

    «Επιτρέψτε μου να σας δείξω μερικά παραδείγματα πραγμάτων που θα κάναμε για να ωθήσουμε τους χρήστες να γίνουν χρήστες της PayPal. Ένα παράδειγμα είναι ο εντοπισμός πακέτων. Η αξία για τον καταναλωτή είναι ότι μπορεί να παρακολουθεί τα πακέτα του από την παραγγελία μέχρι την παράδοση.

    Για τον έμπορο, κάνει 2 πράγματα. Το ένα είναι ότι μειώσαμε τον αριθμό των επαφών για το πού είναι το πακέτο μου και το νούμερο 2 είναι ότι μειώσαμε τις επιστροφές χρεώσεων που σχετίζονται με μη παραδοθέντα αντικείμενα. Έτσι, είτε πρόκειται για πελάτη PayPal είτε για πελάτη που δεν είναι πελάτης PayPal, μπορούμε να προσφέρουμε χαρακτηριστικά προστιθέμενης αξίας και να τα κάνουμε όλα διαθέσιμα μέσω της εφαρμογής PayPal.

    Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι οι έξυπνες αποδείξεις. Με τις έξυπνες αποδείξεις, θα περιγράφουμε λεπτομερώς τα είδη που αγοράζονται και στη συνέχεια οι καταναλωτές μπορούν να αποθηκεύουν αυτές τις αποδείξεις στο πορτοφόλι τους PayPal για εύκολη εύρεση, παρακολούθηση του ιστορικού τους και διαχείριση όλων των οικονομικών τους. Και μέσα στο πορτοφόλι, αυτό που θα κάνουμε είναι να παρέχουμε μια διαφάνεια. Έτσι είναι πολύ εύκολο για τους εμπόρους να κάνουν cross-sell και upsell, δίνοντας στους εμπόρους τη δυνατότητα να διπλασιάσουν την αξία κάθε συναλλαγής, αλλάζοντας και πάλι τα οικονομικά της χρήσης του PayPal.»

    Δεδομένης της κλίμακας που διαδραματίζεται εδώ, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτή η αλλαγή επηρεάζει την υιοθέτηση από τους χρήστες.

    Αυτές οι πρόσθετες υπηρεσίες είναι σημαντικές για τους καταναλωτές επειδή αυξάνουν την ευκολία και την ηρεμία, ειδικά όταν πρόκειται για το Buy Now Pay Later.

    Buy Now Pay Later

    Η PayPal κατέχει ηγετική θέση στην αγορά Buy Now Pay Later, έχει 81,6 Net Promoter Score (το οποίο είναι προφανώς πολύ υψηλό και το υψηλότερο στον κλάδο) και κατατάχθηκε στην 1η θέση από το Consumer Reports.

    Η διοίκηση θα εισάγει βέβαια επιπλέον βελτιώσεις. Συγκεκριμένα, ανακοινώνουν προληπτικά σε 110 εκατομμύρια χρήστες τους επόμενους μήνες ποια είναι τα προ-εγκεκριμένα όρια δαπανών τους.

    Αυτό όχι μόνο θα κάνει εκατομμύρια χρήστες να γνωρίζουν ότι η υπηρεσία αυτή είναι διαθέσιμη, αλλά μπορεί να ενθαρρύνει την αύξηση της χρήσης του Pay with PayPal γενικά.

    Αυτή η εξάπλωση αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης προσπάθειας της εταιρείας να αντιμετωπίσει τα pain points των πελατών όσον αφορά τη χρήση των υπηρεσιών Buy Now Pay Later.

    Αποτίμηση

    Μακροπρόθεσμα, είναι πιθανά τα εξής για την PayPal:

    • 12% αύξηση του συνολικού όγκου πληρωμών (TPV)
    • Σταδιακή μείωση του ποσοστού λήψης κατά περίπου 3 μονάδες βάσης ετησίως
    • 7% ετήσια αύξηση του κόστους και των εξόδων

    Αυτό θα οδηγήσει σε λειτουργικά περιθώρια κέρδους που θα σκαρφαλώσουν στην περιοχή των υψηλών δέκα/χαμηλών 20%. Υποθέτοντας ότι η εταιρεία αφιερώνει το 80% των ελεύθερων ταμειακών ροών σε επαναγορές μετοχών στο μέλλον, αυτή η πορεία θα μπορούσε να οδηγήσει την εταιρεία να παράγει ελεύθερες ταμειακές ροές ανά μετοχή ύψους 10 δολαρίων σε 3 χρόνια.

    Αυτές οι υποθέσεις θα μπορούσαν να είναι συντηρητικές, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανάπτυξη της TPV έχει κατά μέσο όρο σχεδόν 24% ετησίως τα τελευταία 8 χρόνια. Επιπλέον, τα θεμελιώδη μεγέθη που επισημαίνονται σε αυτό το άρθρο θα μπορούσαν να σταθεροποιήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το ποσοστό λήψης.

    Μια 12μηνη τιμή-στόχος θα μπορούσε να είναι στα 84 δολάρια, η οποία είναι 14 φορές μεγαλύτερη από τα 6 δολάρια FCF ανά μετοχή που θα μπορούσε να παράγει η εταιρεία το 2024.

    Ο βασικός κίνδυνος

    Ο βασικός και άμεσος κίνδυνος για τη βραχυπρόθεσμη απόδοση της μετοχής είναι η ταχύτερη μείωση του ποσοστού των συναλλαγών λόγω του χαμηλότερου περιθωρίου κέρδους των μεγάλων επιχειρήσεων που συνεχίζουν να κυριαρχούν στις δραστηριότητες του παρόχου υπηρεσιών πληρωμών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η στρατηγική εστίαση της διοίκησης στην πώληση της PayPal Complete Payments (PCP) σε μικρές επιχειρήσεις, η διεθνής επέκταση και οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας είναι τόσο κρίσιμες εδώ. Όλες αυτές είναι συναλλαγές με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα