17.6 C
Athens
Friday, April 26, 2024
More

    Ο ιδρυτής του διαδικτυακού μαθήματος ελληνικής γλώσσας “Online Greek Tutor”

    Όταν μαθαίνεις μια γλώσσα, μαθαίνεις για τους ανθρώπους που τη μιλούν.   Η γλώσσα είναι ένα εργαλείο σύνδεσης με τους άλλους, λέει ο Βαλεντίνος Φιλίππου, ιδρυτής του Online Greek Tutor .

    Για όσους έχουν ελληνική κληρονομιά, η γλώσσα είναι ένας σύνδεσμος πίσω στην πατρίδα.

     «Δεν είμαι ο άνθρωπος που θα πει ότι είναι πολύ σημαντική [η ελληνική γλώσσα] γιατί προέρχεται από την αρχαία Ελλάδα και είναι η μητέρα του δυτικού πολιτισμού». 

    «Αποστολή μας είναι να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους σε επαφή με τους συγγενείς τους, τους φίλους τους και με τον ελληνικό πολιτισμό και ιστορία μέσω της ελληνικής γλώσσας».

    Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το διαδικτυακό του μάθημα ελληνικής γλώσσας εστιάζει πρώτα στην ομιλία και με την ακρόαση, ακόμη και όταν διδάσκει γραμματική, ανάγνωση, γραφή και πολλά άλλα.  

    «Οι μαθητές μας δεν ζουν σε ελληνόφωνη χώρα. Μερικοί από αυτούς ακούν ελληνικά μία ή δύο φορές την εβδομάδα, επομένως πρέπει να μιλάμε και να εξασκηθούμε στην ακρόαση όσο το δυνατόν περισσότερο». 

    Και όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η ακρίβεια δεν είναι τόσο σημαντική όσο η ευχέρεια, τουλάχιστον στην αρχή. 

     «Ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να μιλήσουν. Δεν πειράζει. Κάντε όσα λάθη θέλετε. Κανένα πρόβλημα. Αν δεν κάνεις λάθη, δεν θα μάθεις ποτέ», λέει.

    Το φροντιστήριό του διδάσκει ελληνικά μέσα από παιχνίδι ρόλων, παιχνίδια, συζητήσεις, μουσική και δράμα.  

    Οι μαθητές του Φιλίππου προέρχονται από όλο τον κόσμο. Η μεγαλύτερη ομάδα είναι εκείνοι με ελληνικές ρίζες—Ελληνοαμερικανοί, Ελληνοβρετανοί, Ελληνοαυστραλοί. Συνήθως είναι μετανάστες δεύτερης ή τρίτης γενιάς στη χώρα. 

    Υπάρχουν και παιδιά πρόσφατων μεταναστών.

    «Για παράδειγμα, μετά την κρίση στην Ελλάδα, πολλοί πήγαν στο εξωτερικό για να εργαστούν. Τα παιδιά τους είναι 5 έως 10 ετών, οπότε θέλουν τα παιδιά τους να μάθουν ελληνικά».

    Μια άλλη ομάδα μαθητών είναι οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα για διακοπές και οι άνθρωποι που μπορεί να αγοράσουν σπίτια στην Ελλάδα για να θέλουν να μάθουν τη γλώσσα.

    Μετά, υπάρχουν εκείνοι που θαυμάζουν την αρχαία ελληνική ιστορία και γλώσσα και θέλουν να συνδεθούν με εκείνη την εποχή.

    Οι μαθητές κυμαίνονται σε ηλικία από 5 έως 85 ετών, αν και οι περισσότεροι είναι μεγαλύτεροι, στα 50 και άνω.  

    «Όταν είσαι γύρω στα 50 είσαι καλύτερα οικονομικά. Νιώθεις αυτή τη σχέση με τους γονείς σου. Θέλεις να επικοινωνείς στα ελληνικά και να τους κάνεις χαρούμενους».

    LR: Μαρία Ανδρονίκου, Υπάλληλος Διοίκησης, Βαλεντίνος Φιλίππου, Διευθυντής και ιδρυτής και Ιωάννα Χρήστου – Εκπαιδευτικός.

    Η σύνδεση με την πατρίδα είναι κάπως μοναδική στους Έλληνες, αυτή η επιθυμία να ταυτιστούν με την Ελλάδα όπου κι αν εγκατασταθούν στον κόσμο. 

    Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι κάποιος που είναι Έλληνας και ζει στην Αμερική για 50 χρόνια θεωρεί τον εαυτό του Έλληνα, ενώ κάποιος που ζει στην Ελλάδα για 50 χρόνια, αλλά κατάγεται από την Αλβανία, δεν θα θεωρείται Έλληνας. Οι ρίζες είναι πολύ σημαντικές. 

    Έτσι, για όσους ζουν μακριά από την Ελλάδα, υπάρχει μια νοσταλγία να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Η εκμάθηση της γλώσσας συμβάλλει στην κάλυψη αυτού του κενού. 

    Ο Φιλίππου, που μεγάλωσε στην Κύπρο και μένει εκεί τώρα μετά από αρκετά χρόνια στην Αγγλία, λέει ότι υπάρχει ένα επίπεδο άνεσης. 

    «Νιώθεις ότι οι άνθρωποι σε καταλαβαίνουν καλύτερα. Η ζωή είναι πιο προσωπική εδώ και είστε πιο κοντά ο ένας στον άλλον».

    Ο Φιλίππου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο. Μεγάλωσε σε ένα μικρό χωριό στα βουνά που ονομάζεται Οδού, 800 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

    Ιωάννα Χρήστου – Εκπαιδευτικός.

    Παραδέχεται ότι υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα της διδασκαλίας στο διαδίκτυο. Υπάρχουν πολλά εργαλεία που είναι εύκολα προσβάσιμα, όπως βίντεο. Τα υλικά παραδίδονται πιο εύκολα και παραλαμβάνονται από τους μαθητές και μπορείτε να επικοινωνείτε πιο γρήγορα.

    Υπάρχει και η ευελιξία.   Οι μαθητές δεν χρειάζεται να ταξιδεύουν. 

    «Επομένως, ίσως όσο ταξιδεύετε στην τάξη και επιστρέφετε, έχετε κάνει την εργασία σας». 

    Τα διαδικτυακά μαθήματα είναι ευέλικτα, επομένως εάν οι μαθητές πρέπει να χάσουν ένα μάθημα, είναι εύκολο να το επαναπρογραμματίσουν.   Εάν υπάρχει μια ομαδική συνεδρία, οι μαθητές και το προσωπικό μπορούν να συζητήσουν πότε θα συναντηθούν και να επιλέξουν μια διαφορετική ημέρα εάν δεν είναι βολικό. 

    «Έχουμε μαθητές που έχουν ιδιαίτερα μαθήματα, μπορούν να το κάνουν από το αυτοκίνητό τους, τη δουλειά τους, από το αεροδρόμιο».

    Από την οπτική γωνία του Φιλίππου και των δασκάλων, είναι μια ευκαιρία να ταξιδέψετε σε όλο τον κόσμο σε μια μέρα και να συναντήσετε ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς.

    Μια τυπική μέρα, ο Φιλίππου συναντήθηκε με κάποιον από την Αυστραλία το πρωί, μετά μια Ιρλανδή που ζούσε στην Κρήτη και μετά πήγε στη Ρωσία. Το απόγευμα συνάντησε κάποιον στη Βρετανία και μετά στην Καλιφόρνια. 

    «Το μυαλό σου μεγαλώνει. Γίνεσαι πολύ ανοιχτόμυαλος».

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα