25.5 C
Athens
Wednesday, May 8, 2024
More

    Γιατί η αγορά αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή από ποτέ

    Το κόστος ιδιοκτησίας αυτοκινήτου στις ΗΠΑ αυξήθηκε μετά το κλείσιμο των γραμμών συναρμολόγησης από τον Covid και κατέστησε σπάνιους τους ζωτικούς ημιαγωγούς. 

    Στη συνέχεια, η Federal Reserve αύξησε γρήγορα τα επιτόκια για να καταπολεμήσει τον υψηλό πληθωρισμό , καθιστώντας τα δάνεια αυτοκινήτων πιο ακριβά. 

    Ως αποτέλεσμα, τον Δεκέμβριο, η μέση τιμή αυτοκόλλητων για ένα νέο αυτοκίνητο ήταν 48.759 $ στις ΗΠΑ — ή σχεδόν ρεκόρ 770 $ το μήνα για να αποπληρωθεί με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με την ερευνήτρια Cox Automotive. 

    Αυτή η τιμή  ήταν σχεδόν 30% υψηλότερη από ό,τι τον Ιανουάριο του 2019.  Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι επίσης αυξημένες καθώς το απόθεμα παραμένει χαμηλό.

     Πώς έχουν αλλάξει οι τιμές των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ;

    Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν μειωθεί από ένα ανώτατο όριο άνω των 50.000 δολαρίων, αλλά το υψηλότερο ενδιαφέρον —η Fed άρχισε να αυξάνει τα επιτόκια τον Μάρτιο του 2022—διατήρησε τις μηνιαίες πληρωμές σε υψηλά επίπεδα.

    Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι πολύ καλύτερα, με μέσο μηνιαίο λογαριασμό 561 $ τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τον ερευνητή αυτοκινήτων Edmunds. Αυτό είναι 37%, από 410 $, στα τέλη του 2019. Το μέσο συνολικό κόστος κατοχής και λειτουργίας νέου αυτοκινήτου το 2023 — συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων, της συντήρησης και της ασφάλισης — ήταν 12.182 $ ή 1.015 $ μηνιαίως, σύμφωνα με την AAA . Αυτό είναι περίπου 14% από 10.728 $ ή 894 $ το 2022. Ακόμη και με υψηλές τιμές, οι πωλήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 13% τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σε 1,4 εκατομμύρια οχήματα.

    Το μέσο ποσοστό για ένα νέο αυτοκίνητο είναι περίπου 9,6%, σύμφωνα με τον Cox, από 5,5% στα τέλη του 2019. Το ποσοστό για ένα μεταχειρισμένο όχημα είναι 14,3%, σε σύγκριση με 8,2% στα τέλη του 2019. Αυτό άφησε πολλούς Αμερικανούς να δυσκολεύονται να αντέξουν οικονομικά μηνιαίους λογαριασμούς.

    Το ποσοστό των δανειοληπτών αυτοκινήτων υψηλού κινδύνου σε καθυστέρηση τουλάχιστον 60 ημερών για τα δάνειά τους αυξήθηκε στο 6,11% τον Σεπτέμβριο, το υψηλότερο σε στοιχεία που χρονολογούνται από το 1994, σύμφωνα με τη Fitch Ratings . Και πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είναι πλέον κακοί πληρωτές στα δάνειά τους, κάτι που συμβαίνει όταν η αγοραία αξία ενός αυτοκινήτου πέφτει πιο γρήγορα από ό,τι ο ιδιοκτήτης μπορεί να πληρώσει το δάνειο για αυτό. 

    Τον Νοέμβριο, οι Αμερικανοί με αρνητικά ίδια κεφάλαια κατά μέσο όρο 6.054 $, το μεγαλύτερο ποσό από τον Απρίλιο του 2020 και πολύ πάνω από τους μέσους όρους πριν από την πανδημία.

     Τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά οχήματα;

    Οι Αμερικανοί γίνονται επιφυλακτικοί με τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω των υψηλών τιμών τους. Οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τα EV είναι πιο ακριβές από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επομένως οι καταναλωτές πρέπει συχνά να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν ένα φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο. 

    Για παράδειγμα, ένα Ford F-150 Lightning EV ξεκινά από περίπου 50.000 $, πριν από ομοσπονδιακές πιστώσεις φόρου 7.500 $. Αλλά ένα βασικό μοντέλο με βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινά από λιγότερο από 37.000 $. Η Tesla Inc. προσπάθησε να μειώσει τις τιμές για να τονώσει τη ζήτηση, αλλά αυτές οι εκπτώσεις την καταφέρνουν.

     Οι τιμές των EV έχουν μειωθεί, αλλά εξακολουθούν να κοστίζουν κατά μέσο όρο σχεδόν 51.000 δολάρια, που είναι περίπου 3.000 δολάρια περισσότερο από τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ποικιλία. 

    Σήμερα, το Nissan Leaf είναι το μόνο EV που πωλείται για λιγότερο από 40.000 δολάρια. Πολλά συμβατικά μοντέλα πωλούνται σε αυτή την τιμή. Τουλάχιστον προς το παρόν, τα ηλεκτρικά οχήματα συσσωρεύονται σε παρτίδες, με τα αποθέματα στους αντιπροσώπους των ΗΠΑ να φτάνουν σε νέο υψηλό 130 ημερών τον Δεκέμβριο, σε σύγκριση με 69 ημέρες για τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα