15 C
Athens
Monday, May 6, 2024
More

    Coca-Cola HBC: Αύξησε τζίρο, όγκο πωλήσεων και μερίδια στο γ’ τρίμηνο 2023

    Στην αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής της Coca-Cola HBC που ισορροπεί ανάμεσα στη διατήρηση προσιτών τιμών και στην παροχή προϊόντων υψηλής αξίας απέδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, τα θετικά οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε η εισηγμένη για το τρίτο τρίμηνο του 2023, με αυξημένο κύκλο εργασιών, αλλά και όγκο πωλήσεων, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που περιορίζουν τη δύναμη των καταναλωτών.

    Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα της εταιρείας από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,3% σε οργανική βάση στο τρίμηνο, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εννεαμήνου να αυξάνονται κατά 17%, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,2% σε οργανική βάση, με την κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%. Αυξημένα ήταν και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο, κατά 12,9% σε οργανική βάση, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8% σε δημοσιευμένη βάση. Επιπλέον, η Coca-Cola HBC πέτυχε περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου αγοράς εννεαμήνου σε αξία, καταγράφοντας αύξηση κατά 110 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και 60 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

    Η τουριστική περίοδος αύξησε τις πωλήσεις στην Ελλάδα

    Όσον αφορά συγκεκριμένα στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, χάρη στην υλοποίηση της στρατηγικής της εισηγμένης κατά τη διάρκεια της ισχυρής τουριστικής περιόδου. Στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, που οφείλεται κυρίως στις επιδόσεις της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ενεργειακά ποτά διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους και κατέγραψαν ισχυρή διψήφια αύξηση.

    Οι προσδοκίες για το σύνολο του 2023

    Για το σύνολο του 2023, οι προσδοκίες της διοίκησης της Coca-Cola HBC παραμένουν αμετάβλητες: εξακολουθεί να αναμένει αύξηση των καθαρών εσόδων στο άνω άκρο του μεσαίου επιπέδου του εύρους 10-20% σε οργανική βάση για το σύνολο του έτους. Συνεχίζει επίσης να αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό για το 2023, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις αρχίζουν να μετριάζονται, ενώ αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών στο εύρος 9% με 12% σε οργανική βάση για το 2023 συνολικά. Το μόνο που αλλάζει στις προσδοκίες της εταιρείας για το σύνολο του 2023 είναι η εκτίμηση για το επίπεδο χρηματοοικονομικών εξόδων της χρονιάς: πλέον αναμένεται ότι τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα για το 2023 θα κυμανθούν μεταξύ 50-60 εκατ. ευρώ, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 65-75 εκατ. ευρώ.

    Πρωτοβουλίες για περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων

    Στο conference call για τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου, ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις πληθωριστικές πιέσεις, τονίζοντας πως υπάρχει πλήρης κατανόηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές εξαιτίας των αυξήσεων των τιμών στο ράφι. «Υπάρχει κάποια επιβράδυνση, ειδικά σε κάποιες αγορές, τα RTD μη αλκοολούχα αναψυκτικά και τα ανθρακούχα βλέπουν μια επιβράδυνση. Εμείς προσαρμόζουμε τα σχέδιά μας ανάλογα και άμεσα σε κάθε αγορά, και χαίρομαι που ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες έχουμε δύο συνεχόμενα τρίμηνα αύξησης σε όγκο πωλήσεων. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στο να είμαστε προσιτοί», ανέφερε μεταξύ άλλων, τονίζοντας πως στο μέλλον η εταιρεία θα δώσει περισσότερο χώρο σε πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του όγκου πωλήσεών της.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα