18.5 C
Athens
Friday, May 10, 2024
More

    ALIBABA: ΑΚΥΡΏΝΕΙ τα σχέδια για spin-off

    Η μετοχή της Alibaba ($BABA) υποχώρησε περίπου 8% στο pre market της Πέμπτης, αφού τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου έπεσαν έξω στις εκτιμήσεις και η εταιρεία απέσυρε τα σχέδια για την απόσχιση της επιχείρησης cloud, ενώ η πτώση συνέχισε και τις πρώτες ώρες της συνεδρίασης φτάνοντας μέχρι και -9%.

    Τα κέρδη ανά αμερικανική μετοχή ή ADS αυξήθηκαν κατά περίπου 21% σε ετήσια βάση στα 15,63 γουάν (2,14 δολάρια), ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις. Εντωμεταξύ, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά περίπου 8,5% σε ετήσια βάση στα 224,79 δις γουάν (30,81 δις δολάρια), παρόλα αυτά δεν κατάφεραν να φτάσουν τις προσδοκίες των αναλυτών.

    Ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας δήλωσε ότι η πρόσφατη επέκταση των αμερικανικών περιορισμών στις εξαγωγές προηγμένων υπολογιστικών τσιπ δημιούργησε αβεβαιότητες για τις προοπτικές του Cloud Intelligence Group.

    Η εταιρεία πιστεύει ότι μια πλήρης απόσχιση της Cloud Intelligence Group μπορεί να μην επιτύχει το απαιτούμενο αποτέλεσμα της ενίσχυσης της αξίας των μετόχων. Ως εκ τούτου, αποφάσισε να μην προχωρήσει σε πλήρη απόσχιση και αντ’ αυτού θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης για την Cloud Intelligence υπό τις συνθήκες αυτές.

    Η Alibaba International Digital Commerce Group προετοιμάζεται για εξωτερική άντληση κεφαλαίων, ενώ η Cainiao Smart Logistics Network υπέβαλε αίτηση για δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ και υπέβαλε την αίτηση Α1 στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Τα σχέδια της Freshippo για δημόσια εγγραφή έχουν ήδη τεθεί σε αναμονή, καθώς η εταιρεία αξιολογεί τις συνθήκες της αγοράς και άλλους παράγοντες.

    Τα έσοδα από την Cloud Intelligence, η οποία αναπτύσσει μοντέλα AI, αυξήθηκαν κατά περίπου 2,2% σε ετήσια βάση σε 27,65 δις γουάν ή περίπου 3,79 δις δολάρια.

    Η εταιρεία σημείωσε ότι τα έσοδα εξαιρουμένων των επιχειρήσεων που έχουν ενοποιηθεί με την Alibaba μειώθηκαν ελαφρώς σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της προσπάθειάς της να βελτιώσει την ποιότητα των εσόδων της μειώνοντας τα έσοδα από συμβόλαια που βασίζονται σε έργα, τα οποία έχουν χαμηλά περιθώρια κέρδους, και η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε κυρίως από την αύξηση των εσόδων από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του δημόσιου cloud.

    Τα συνολικά έσοδα του ομίλου Taobao και Tmall αυξήθηκαν κατά περίπου 4% σε ετήσια βάση σε 97,65 δις γουάν (13,39 δις δολάρια). Τα έσοδα από το λιανικό εμπόριο της Κίνας στο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 3% σε ετήσια βάση στα 92,56 δις γουάν (12,69 δις δολάρια). Τα έσοδα της επιχείρησης χονδρικού εμπορίου της Κίνας αυξήθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση σε 5,09 δις γουάν (698 εκατ. δολάρια).

    Η Alibaba International Digital Commerce — η οποία διαχειρίζεται διάφορες αγορές λιανικής και χονδρικής, συμπεριλαμβανομένων των Lazada, AliExpress, Trendyol, Daraz, Miravia και Alibaba.com — είδε τα έσοδα να αυξάνονται κατά 53% σε ετήσια βάση στα 24,51 δις γουάν (3,36 δις δολάρια).

    Τα έσοδα του Τοπικού Ομίλου Υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 16% σε ετήσια βάση στα 15,56 δις γουαν (2,13 δις δολάρια), κυρίως λόγω της ανάπτυξης τόσο της Ele.me όσο και της Amap.

    Τα έσοδα από το δίκτυο Cainiao Smart Logistics Network αυξήθηκαν κατά 25% σε σχέση με πέρυσι και ανήλθαν σε 22,82 δις γουάν (3,13 δις δολάρια).

    Τα έσοδα από τα ψηφιακά μέσα και την ψυχαγωγία αυξήθηκαν κατά 11% σε σχέση με πέρυσι 5,78 δις γουάν (792 εκατ. δολάρια), κυρίως λόγω της αύξησης των εσόδων των επιχειρήσεων ψυχαγωγίας της Damai και της Alibaba Pictures και της αύξησης των εσόδων από συνδρομές της Youku, που αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων της Youku.

    Επιπλέον, το διοικητικό συμβούλιο της Alibaba ενέκρινε ετήσιο μέρισμα σε μετρητά για το οικονομικό έτος 2023 ύψους 0,125 δολαρίων ανά συνήθη μετοχή ή 1,00 δολάριο ανά ADS, στους κατόχους συνήθων μετοχών και κατόχους ADS, από τις 21 Δεκεμβρίου 2023. Το συνολικό ποσό του μερίσματος θα ανέλθει σε περίπου 2,5 δισ. δολάρια.

    Η ημερομηνία πληρωμής αναμένεται να είναι στις ή γύρω στις 11 Ιανουαρίου 2024 για τους κατόχους κοινών μετοχών και στις ή γύρω στις 18 Ιανουαρίου 2024 για τους κατόχους ADS.

    Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η εταιρεία επαναγόρασε περίπου 18,6 εκατ. ADS (το ισοδύναμο 148,4 εκατ. κοινών μετοχών) έναντι περίπου 1,7 δισ. δολαρίων. Περίπου $14,6 δις παρέμειναν στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος επαναγοράς μετοχών, το οποίο ισχύει έως τον Μάρτιο του 2025.

    Τέλος, η Alibaba σημείωσε στις καταθέσεις της SEC την Τετάρτη ότι το οικογενειακό trust του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Jack Ma πρόκειται να πωλήσει περίπου 10 εκατομμύρια ADS για περίπου $870,71 εκατ.

    Η πώληση αυτή αναμένεται να γίνει στις 21 Νοεμβρίου από τα κεφάλαια JSP Investment και JC Properties, τα οποία αποτελούν μέρος του οικογενειακού trust.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα