Αισιόδοξη ότι το deal για τη διανομή των προϊόντων της Lipton σε Ελλάδα και Κύπρο θα υπερκαλύψει τον χαμένο τζίρο από τη διανομή των ποτών της AB InBev, η συμφωνία για την οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2022, εμφανίζεται η διοίκηση της Β.Σ. Καρούλιας στην ετήσια οικονομική έκθεση της εταιρείας για την οικονομική χρήση 2022/23 (1η Απριλίου 2022 – 31 Μαρτίου 2023). Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Μαρτίου 2023 η Β.Σ. Καρούλιας έχει αναλάβει για την ελληνική και την κυπριακή αγορά τη διανομή των brands τσαγιού Lipton, Pukka Herbs και PG Tips της Lipton, προϊόντα τα οποία, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, θα αυξήσουν το μερίδιο αγοράς της στα σούπερ μάρκετ και στα καταστήματα επιτόπιας κατανάλωσης, θα βελτιώσουν την κερδοφορία της και θα επεκτείνουν τη γκάμα των ροφημάτων της.
Όπως μάλιστα αναφέρεται συγκεκριμένα, η εκτίμηση είναι ότι η καθαρή αξία πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊόντων θα υπερκαλύψει το αντίστοιχο τζίρο της AB Inbev, και μάλιστα με καλύτερο συντελεστή κερδοφορίας, καθώς πρόκειται για διεθνή προϊόντα με μερίδια αγοράς που υπερβαίνουν το 50% της κατηγορίας, χωρίς ανάγκες για επένδυση παγίων, χωρίς επιβάρυνση από ειδικό φόρο κατανάλωσης και με μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%.
Καθαρές πωλήσεις 85,25 εκατ. ευρώ το 2022/23
Με αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση της Β.Σ. Καρούλιας εκτιμά πως το deal για τα προϊόντα της Lipton θα έχει θετική επίδραση σε όλους τους χρηματοοικονομικούς δείκτες της εταιρείας, ενισχύοντας περαιτέρω τα οικονομικά μεγέθη της που το 2022/23 κινήθηκαν έντονα ανοδικά. Ειδικότερα, η χρήση 2022/23 έκλεισε για την εταιρεία με πωλήσεις (μη συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) 85,25 εκατ. ευρώ, έναντι 70,35 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 21,19%.
Αν συνυπολογιστεί και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν τα 125,37 εκατ. ευρώ, έναντι 105,06 εκατ. το 2021/22. Τα μικτά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 24,39 εκατ. ευρώ, έναντι 20,05 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 21,68%. Ανοδικά κινήθηκαν εξάλλου, παρά τις δυσκολίες που καταγράφηκαν πέρυσι στην αγορά, τόσο τα κέρδη EBITDA (6,35 εκατ. ευρώ, +13,77% σε ετήσια βάση), όσο και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (4,26 εκατ. ευρώ, +22,09% σε ετήσια βάση). Σημειώνεται ότι, πέρα από τη συμφωνία με τη Lipton, η Β.Σ. Καρούλιας βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση και σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες, όπως επισημαίνεται στην οικονομική της έκθεση.
Πηγή: Foodreporter