17.2 C
Athens
Thursday, November 28, 2024
More

    4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών: Στα 1,2 δισ. ευρώ η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου

    Στην ενίσχυση του ανταγωνισμού στις εγχώριες σιδηροδρομικές μεταφορές, μέσω της βελτίωσης του δικτύου και τροχαίου υλικού και των συνδέσεων με λιμάνια, ΒΙΠΕ και εμπορευματικά κέντρα αναφέρθηκαν στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Goldair και της ALSTOM.

    Αυτά κατά τη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.

    Στο έργο της ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αναφέρθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας.

    «Σε ότι αφορά στην συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, σχεδιάζεται και μελετάται ένα εξαιρετικά κρίσιμο για τον Οργανισμό και το σιδηρόδρομο γενικότερα δεκαετές έργο, με συγχρηματοδότηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και ιδιωτικών κεφαλαίων, με σκοπό την μεθοδευμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του δικτύου και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του.

    Το έργο αυτό, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, έχει σύνθετες χρηματοδοτικά και λειτουργικά απαιτήσεις και ο Οργανισμός εργάζεται για την ωρίμανσή του», τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ.

    Στη συνέχεια, ο κ. Πατέρας τόνισε ότι ο Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο σύνδεσης όλων των, περί του σιδηροδρόμου, δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως «μοχλός εκτίναξης» του μεταφορικού έργου. Συγκεκριμένα, αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας.

    Εντός του τρέχοντος έτους, ένας τρίτος πάροχος (operator) θα εισέλθει στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά, όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Περικλής Νικολάου στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021.

    Ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι ο εν λόγω σιδηροδρομικός πάροχος πρόκειται να μισθώσει τροχαίο υλικό από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, κάτι το οποίο θα επιφέρει πρόσθετο ανταγωνισμό στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

    Εκτός από τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού δημοσίου, η ΓΑΙΑΟΣΕ δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη Εμπορευματικών Κέντρων. Για το Θριάσιο Ι, ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία επί της αρχής και ότι τα έργα κατασκευής θα αρχίσουν εντός του έτους.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα