Ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Εργασίας, μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες με τον ΕΦΚΑ, τονίζοντας πως αποτελεί τη μεγαλύτερη πληγή του ελληνικού Δημοσίου.
«Τις αλλαγές τις προχωράμε ακριβώς γιατί ο ΕΦΚΑ μόνος του έχει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε διάφορα πράγματα, δηλαδή με τις συντάξεις έχουμε βάλει διάφορα μέτρα στο τραπέζι που προχωρούν. Φέτος θα φτάσουμε σε ρεκόρ έκδοσης συντάξεων, θα ξεπεράσουν τις 200.000 συντάξεις για το 2021, ενώ η καλύτερη επίδοση μέχρι τώρα ήταν 160.000 πέρυσι. Επίσης, έχουμε βάλει μπροστά το 1555, τον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης πολιτών», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα Mega».
Όπως δήλωσε ο ίδιος, βασιζόμενος σε επίσημα στοιχεία, το 97% των κλήσεων απαντάται. Από αυτό το ποσοστό το 84% λαμβάνει άμεση απάντηση, ενώ το 14% λαμβάνει απάντηση σε λίγες ημέρες από ένα υποστηρικτικό γραφείο, καθώς πρόκειται για πιο περίπλοκες υποθέσεις.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως το 1555 συμβάλει στη βελτίωση του ΕΦΚΑ, ενώ ξεκαθάρισε πως οι υπάλληλοι που αδιαφορούν στις καταγγελίες των πολιτών περνούν από Πειθαρχικό. Όπως είπε και ο ίδιος έστειλε 11 περιπτώσεις στο Πειθαρχικό, όλες σχεδόν τον Ιούνιο. Οι περισσότερες από αυτές δεν έχουν οδεύσει προς εξέταση, γιατί υπάρχουν βραδείες διαδικασίες.
«Για τα κατεβασμένα τηλέφωνα, ένας λόγος που κάναμε το 1555 είναι για να μην παίρνει ο καθένας δεξιά κι αριστερά, να καλεί αυτόν τον αριθμό και να εξυπηρετείται. Αυτό και για την εξυπηρέτηση και για τις συντάξεις δεν φτάνει, διότι μιλάμε για τη μεγαλύτερη πληγή του ελληνικού Δημοσίου. Ένας από τους λόγους που φέρνουμε το νομοσχέδιο είναι γιατί θέλουμε να πάμε σε ένα ανώτατο επίπεδο. Ο ΕΦΚΑ δεν μπορεί αν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο».