Οι εργαζόμενοι της Volkswagen AG προετοιμάζονται για τη δεύτερη απεργία τους μέσα στον μήνα, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης και των συνδικάτων εισέρχονται σε έναν τέταρτο γύρο συζητήσεων για τις δύσκολες περικοπές στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι λεγόμενες προειδοποιητικές απεργίες αυξάνουν την πίεση στην εταιρεία, ώστε να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall.
Περίπου 100.000 εργαζόμενοι απεργήσαν την περασμένη εβδομάδα, μετά την απόρριψη μιας πρότασης του συνδικάτου, που περιλάμβανε μείωση πληρωμών μερισμάτων και περικοπή ορισμένων μπόνους.
Η επικεφαλής του Συμβουλίου Εργαζομένων, Daniela Cavallo, ανέφερε ότι οι συνομιλίες της Δευτέρας «είναι πιθανό να καθορίσουν αν θα υπάρξει συμβιβασμός ή κλιμάκωση της κατάστασης».
Η διαμάχη και οι απεργίες είναι ιδιαίτερα επιζήμιες για τη VW, η οποία ήδη αντιμετωπίζει υψηλό λειτουργικό κόστος, πτώση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και έντονο ανταγωνισμό από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μια διακοπή δύο ωρών στην παραγωγή στο κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ, σε τέσσερις γραμμές συναρμολόγησης, μεταφράζεται σε απώλεια 400-600 οχημάτων.
Η εταιρική δομή της VW επιτρέπει στους εργαζομένους να έχουν ισχυρή φωνή στις αποφάσεις, γεγονός που καθιστά δύσκολη για τη διοίκηση την εφαρμογή επώδυνων περικοπών. Οι εργαζόμενοι κατέχουν τις μισές από τις θέσεις του εποπτικού συμβουλίου, ενώ το κρατίδιο Κάτω Σαξονίας έχει δύο επιπλέον θέσεις.
Αναφορικά με την κατάσταση, ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς ζήτησε από την Volkswagen να μην κλείσει εργοστάσια, παρά το γεγονός ότι παραδέχθηκε ότι το ζήτημα πρέπει να συζητηθεί μεταξύ των ιδιοκτητών της εταιρείας και των εκπροσώπων των εργαζομένων. Ο ίδιος τόνισε ότι το κλείσιμο των εγκαταστάσεων «δεν θα ήταν η σωστή λύση», καθώς οι κακές αποφάσεις της διοίκησης συνέβαλαν στη δύσκολη κατάσταση.