Η Volkswagen αντιμετωπίζει την απειλή εκτεταμένων απεργιακών κινητοποιήσεων, καθώς στελέχη και συνδικαλιστές αναζητούν τρόπους για την αναδιάρθρωση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων πρότειναν επιπλέον περικοπές κόστους ύψους 1,5 δισ. ευρώ (1,6 δισ. δολάρια), συμπεριλαμβανομένων των περικοπών σε μπόνους, προκειμένου να διατηρηθούν τα εργοστάσια ανοιχτά, ενώ η διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος ορισμένων από αυτά.
Ωστόσο, οι δύο πλευρές δεν φαίνεται να βρίσκουν κοινό έδαφος, καθώς η Volkswagen επιθυμεί μεγαλύτερες μειώσεις για να περιορίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν την Πέμπτη, με τις προειδοποιητικές απεργίες να αναμένονται από τον Δεκέμβριο, καθώς η επίτευξη συμφωνίας παραμένει δύσκολη.
Η Volkswagen προσπαθεί να εξοικονομήσει πόρους σε μια δύσκολη περίοδο, με τις χαμηλές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και τη μειωμένη απόδοση στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume προσπαθεί να περιορίσει τα έξοδα στη Γερμανία, όπου το εργατικό και ενεργειακό κόστος είναι εξαιρετικά υψηλό.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων δήλωσαν την Τετάρτη ότι η διοίκηση της Volkswagen στοχεύει σε συνολικές περικοπές 17 δισ. ευρώ, με τα εργασιακά να αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος αυτών.
Η εταιρεία εξετάζει πολύ πιο δραστικά μέτρα από αυτά που είναι διατεθειμένα να αποδεχθούν τα συνδικάτα, όπως το κλείσιμο ή η πώληση ορισμένων εργοστασίων στη Γερμανία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση προτείνει την πώληση των εργοστασίων της στο Osnabrück και τη Δρέσδη, ενώ εξετάζει και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το εργοστάσιο στο Emden για εργολαβική παραγωγή.
Εάν η VW δεν είναι πρόθυμη να συμβιβαστεί, τότε θα πρέπει να προετοιμαστεί για «μια βιομηχανική διαμάχη τέτοια, που έχει να δει η χώρα εδώ και δεκαετίες», δήλωσε ο Thorsten Gröger, ο επικεφαλής διαπραγματευτής της εργατικής πλευράς, σε συνέντευξη Τύπου στο Βόλφσμπουργκ.