To pointmedia έβαλε τέλος , στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο με συνεχείς αναφορές στο θέμα. Οι παρεμβάσεις του έπιασαν τόπο αφού η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων εξέδωσε την τελευταία ανακοίνωση την περασμένη Τετάρτη ανακοινώνοντας τη συνέχιση των κινητοποιήσεων για Πέμπτη 9 και Παρασκευή 10 Μαρτίου.
Όμως για το Σάββατο 11 Μαρτίου η Hellenic Train με ανακοίνωση της ενημερώνει το κοινό ότι το Σάββατο 11/3/2023 δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο. Έτσι βγήκε από το κάδρο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων και η αρμοδιότητα εκτέλεσης των δρομολογίων έρχεται στην ίδια την εταιρεία.
Μέχρι αργά το απόγευμα δεν είχε δοθεί στη δημοσιότητα ανάλογη ανακοίνωση. Η απουσία της ανακοίνωσης δεν σηματοδοτεί ότι σήμερα Δευτέρα 13 Μαρτίου θα λειτουργήσουν τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου.
Ο Σταθμός Λαρίσης παραμένει κλειστός ενώ δεν εκτελείται κανένα δρομολόγιο τρένου εκτός του κεντρικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της Hellenic Train συζητά να θέσει σε εφαρμογή την μετακίνηση επιβατών με λεωφορεία. Η επιλογή αυτή θεωρείται αναγκαία για να συντηρήσει την άδεια λειτουργίας της. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εμπορικές αμαξοστοιχίες είναι κρίσιμο μέγεθος για τις μεταφορές προϊόντων για τις επιχειρήσεις. Πρόσφατα ο κ Απόστολος Βακάκης αναφέρθηκε σε αυτό το ζήτημα σημειώνοντας ότι μέχρι τις 30 Μαρτίου δεν θα έχουν τραίνα.
Στέλεχος στις μεταφορές υποστηρίζει ότι τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν στο Σιδηρόδρομο όταν οι δύο φορείς όπως ΟΣΕ και η Hellenic Train εμφανίζουν αδυναμίες για τη επανεκκίνηση των δρομολογίων. Επίσης είναι προκλητικό ότι οι κρατικοί φορείς όπως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν έχει αναστείλει την εκτέλεση των δρομολογίων των τρένων.
Ακολουθεί προηγούμενο ρεπορτάζ του Pointmedia.gr
Λύθηκε ο γρίφος της κυβερνητικής πατέντας με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων της Hellenic Train, τις οποίες ανακοινώνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Σιδηροδρόμων ( Π.Ο.Σ). Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους ανέλαβαν να σηκώσουν το βάρος διότι το κράτος δεν θέλει να «σηκώσει» τις ευθύνες και κυρίως να αποζημιώσει την ενδιαφερόμενη εταιρεία που είναι η Hellenic Tran.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέλαβε την κυβερνητική ευθύνη για το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη αλλά η κρατική μηχανή δεν θέλει να το αναλάβει.
Οι αρμόδιοι φορείς δεν ανέστειλαν την λειτουργία των δρομολογίων για να μη δημιουργηθεί αίτημα αποζημίωσης από την Hellenic Train.
Άτυπα το κράτος που είναι ο ελεγκτής τόσο της εταιρείας όσο και των υπαλλήλων νιώθει υποχρεωμένο έναντι των εργαζομένων που κάνουν απεργίες διότι σε άλλη περίπτωση θα έπρεπε να καταβάλλει αποζημιώσεις ακόμη και τους μισθούς των 1100 υπαλλήλων της Ιταλικής εταιρείας.
Το κράτος «συναλλάσσεται» με τους ελεγχόμενους διότι δεν έχει τα «κότσια» να διακόψει τα δρομολόγια για να μη δώσει αποζημιώσεις στην εταιρεία.
Την αδυναμία του κράτους να αναλάβει τις βασικές του υποχρεώσεις απέναντι στους πολίτες ομολογεί βασικές αδυναμίες λειτουργίας μετά το θλιβερό και θανατηφόρο δυστύχημα.
Δύο είναι οι φορείς που μπορούν να ζητήσουν τη διακοπή λειτουργίας των δρομολογίων. Ο ένας είναι ο ΟΣΕ και ο άλλος η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Να σημειωθεί ότι ο πρωθυπουργός την ημέρα του διαγγέλματος την Τετάρτη 1 Μαΐου είχε αναφέρει την παραίτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου κ Πατέρα από τον ΟΣΕ , ο οποίος όμως παραμένει στον Οργανισμό και υπογράφει αποφάσεις που αναρτώνται στη Διαύγεια.
Η επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης μετά το γεγονός έχει προβάδισμα έναντι άλλων ενεργειών που αποδεικνύουν ότι η λειτουργία του κράτους έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο έχουν ανακοινώσει απεργιακές κινητοποιήσεις για σήμερα Παρασκευή 10 Μαρτίου. Θεωρείται βέβαιο ότι θα συνεχιστούν μέχρι τις 20 Μαρτίου λυτρώνοντας την κυβέρνηση που δεν θα υποχρεωθεί να καταβάλει αποζημιώσεις στην Hellenic Train.
Τίμος Δούσμανης dousmanhs@pointmedia.gr Pointmedia.gr