Η Τουρκία διεκδικεί μερίδιο από το τουριστικό προϊόν «ήλιος+θάλασσα» που προσφέρει η Ελλάδα, με χαμηλές τιμές και νέες επενδύσεις.
«Η Τουρκία στα ξενοδοχεία των 4 και 5 αστέρων φέτος θα έχει απίστευτα χαμηλές τιμές. Ο επισκέπτης του μαζικού μοντέλου τουρισμού θα κάνει διακοπές, σε τιμές που δεν θα πίστευε ποτέ».
Το Γραφείο Οικονομικών κι Εμπορικών Υποθέσεων στην Άγκυρα επισημαίνει: «Οι τουρκικές τουριστικές εταιρείες επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν τη χαμηλή συναλλαγματική ισοτιμία της λίρας για να προωθήσουν τα προγράμματά τους στη χώρα. Ωστόσο η αξιοποίηση της υποτίμησης του τοπικού νομίσματος επιτρέπει μεν στους τουρίστες να αγοράσουν ορισμένα αγαθά σε σχετικά χαμηλές τιμές, όμως ως ισχυρό πλεονέκτημα μάρκετινγκ εξαρτάται κυρίως από τις τιμές πτήσεων και ξενοδοχείων, τα οποία απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού της πλειοψηφίας των επισκεπτών»
Στο τουρκικό τουριστικό προϊόν δείχνουν να πιστεύουν και μεγάλοι «παίκτες», ανεβάζοντας έτσι τον πήχη για τον εγχώριο κλάδο: Στις 15 Δεκεμβρίου 2021, η διεθνής εταιρεία Marriott International ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο με τον τ/επιχειρηματικό όμιλο Aktarlı για το άνοιγμα 6 νέων ξενοδοχείων τα έτη 2022 και 2023, σε πολυσύχναστες περιοχές της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης.
Η αλυσίδα ξενοδοχείων Accor Hotel Group (Mövenpick), ανακοίνωσε, το 2021, την απόφαση να επεκτείνει την ανάπτυξη της στην Τουρκία προσθέτοντας 10 νέα ξενοδοχεία (Τραπεζούντα και Κωνσταντινούπολη) στις ήδη υφιστάμενες 52 μονάδες.
Στις 27/12/21, η διεθνής αλυσίδα ξενοδοχείων Hilton, η οποία δραστηριοποιείται στην Τουρκία 66 χρόνια, ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να ανοίξει 12 νέα ξενοδοχεία στη χώρα, το 2022.
Τα δυνατά «χαρτιά» της Ελλάδας και οι ευκαιρίες
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030» το «Ήλιος και Θάλασσα» -βασικό προϊόν της Ελλάδας- είναι με διαφορά το δημοφιλέστερο προϊόν παγκοσμίως.
Το 2019, το 22% των ταξιδιών με διανυκτέρευση διεθνώς ήταν για Ήλιο και Θάλασσα, με τις κατηγορίες City Break και Πολιτιστικός Tουρισμός να ακολουθούν με ποσοστά 16% και 10% αντίστοιχα. Η Ελλάδα, στη μεγαλύτερη αυτή αγορά για τουριστικά προϊόντα, έχει μερίδιο 7,4% και είναι ο 3ος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως.
Αντιθέτως, τα μερίδια αγοράς στα υπόλοιπα προϊόντα είναι σημαντικά μικρότερα και η θέση της χώρας στην παγκόσμια κατάταξη σημαντικά χαμηλότερη. Δεδομένων των χαρακτηριστικών της αγοράς κάθε προϊόντος και του πολιτιστικού αποθέματος και της ιστορίας της χώρας, η ανάπτυξη του Πολιτιστικού τουρισμού αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία που μπορεί να συμβάλλει και σε μεγάλο βαθμό στην ένταξη των σπουδαίων μνημείων στη σύγχρονη οικονομική και κοινωνική ζωή.