22.3 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    Το Υπουργείο Ανάπτυξης βλέπει ότι απέδωσαν τα μέτρα κατά ακρίβειας – Οι καταναλωτές;

    Την πρώτη αποτίμηση για την αποδοτικότητα των μέτρων κατά της ακρίβειας, που μπήκαν σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου, έκανε το υπουργείο Ανάπτυξης.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση η αποτίμηση κατέγραψε:

    1. Μείωση εκπτώσεων προμηθευτών προς σούπερ μάρκετ και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με μείωση των τιμών τιμοκαταλόγων. Μειώσεις μεσοσταθμικά 15%-17% στις αρχικές τιμές σε 3.914 προϊόντα βασικών κατηγοριών για κάθε ελληνικό νοικοκυριό.

    Μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου ανά κατηγορία προϊόντος:
    Κατηγορία προϊόντος                                         Μέση μείωση
    -Βρεφικές και παιδικές πάνες:                             -18,1%
    -Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner:           -17,0%
    -Απορρυπαντικά πιάτων:                                    -16,0%
    -Καθαριστικά παντός είδους:                               -15,8%
    -Απορρυπαντικά ρούχων:                                    -15,6%
    -Οδοντόκρεμες:                                                    -15,1%
    -Σαπούνια:                                                           -12,7%

    Στις 20 Μαρτίου Μαρτίου, όπως ήδη έχει προαναγγελθεί, εντάχθηκαν και τα προϊόντα εμμήνου ρύσεως. Από πρώτη μέρα εφαρμογής τους, καταγράφονται μειώσεις στις αρχικές τιμές κατά μέσο όρο 17% σε 100 προϊόντα έμμηνης ρύσης.

    Μειώσεις ανά brand:
    Brand                Μέση μείωση
    ALWAYS:              -17,1%
    EVERYDAY:         -19,1%
    LIBRESSE:           -13,3%
    SEPTONA:            -16,0%

    2. Πλαφόν στο μικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος. Μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας μεσοσταθμικά περίπου στο 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος 1ης (0-6 μήνες) και 2ης (6-12 μήνες) βρεφικής ηλικίας. Δεδομένου ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις αυτές (περίπου 15%) θα περάσουν άμεσα στην τιμή στο ράφι.

    3. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. Τον Φεβρουάριο 2024 (μετά την εφαρμογή του μέτρου) ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι (Φεβρουάριος 2023) ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων. Περιορισμός των ανατιμήσεων κατά 76% από το ένα έτος στο άλλο.

    4. Net – Pricing σε νωπά προϊόντα
    Το μέτρο υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπονται παροχές για επιστροφές προϊόντων και φύρα, μόνο στο 3% της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων και άλλων παροχών.
    Μεγαλύτερη διαφάνεια στην τιμολόγηση των νωπών προϊόντων. Η εφαρμογή net–pricing εκτιμάται ότι θα φέρει σταδιακά μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στο ράφι.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα