Σαν σήμερα, στις 15 Φεβρουαρίου του 2005 εγκαινιάζεται η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για βίντεο, το Youtube.
Το Youtube, αποτελεί μία από τις ιστοσελίδες με τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως. Κάθε μήνα η γνωστή πλατφόρμα βίντεο δέχεται πάνω από 14 δισ. επισκέψεις. Οι χρήστες μπαίνουν στο Youtube για να δουν πραγματικά το οτιδήποτε. Από σπορ, στιγμιότυπα, άγρια φύση, κατασκευές, φάρσες, μέχρι το… πως να δέσουν την γραβάτα τους.
Το Youtube μπορεί να ιδρύθηκε στις 15 Φεβρουαρίου του 2005, αλλά η πρόσβαση του στο κοινό, επιτράπηκε τον Μάϊο του 2005, δύο μήνες αργότερα.
Στα τέλη του 2004, τρεις υπάλληλοι της Paypal, ο Τσαντ Χάρλεϊ, ο Στιβ Τσεν και ο Τζουντ Καρίμ, σκέφτηκαν να δημιουργήσουν έναν ιστότοπο όπου ο καθένας θα μπορεί να ανεβάζει ένα βίντεο, ώστε να αναζητήσει το ταίρι του. Με αυτό τον προσανατολισμό κινήθηκε αρχικά το Youtube τον Φεβρουάριο του 2005. Η ανταπόκριση από το κοινό δεν ήταν και πολύ μεγάλη, ενώ πολλοί δεν έμπαιναν καν στην ιστοσελίδα, καθώς υπήρχαν ύποπτες διαφημίσεις που παρέπεμπαν περισσότερο σε άλλα «είδους» site.
Tον Απρίλιο του 2005, βασιζόμενοι στη μη ανταπόκριση του κοινού στην ιστοσελίδα, άλλαξαν τον χαρακτήρα της πλατφόρμας και πρακτικά ο καθένας θα μπορούσε να ανεβάζει ότι βίντεο ήθελε εκτός από τα «ακατάλληλα».
Οταν ακόμη το Youtube βρισκόταν σε δοκιμαστική έκδοση και δεν ήταν προσβάσιμο στο κοινό, ένας από τους ιδρυτές του Youtube, ο Τζουντ Καρίμ, ανέβασε το πρώτο βίντεο στην πλατφόρμα με τίτλο «Me at the zoo». Το βίντεο αναρτήθηκε στις 23 Απριλίου του 2005 και έχει πάνω από 221 εκατ. προβολές.
To Youtube άρχιζε να αποκτά το δικό του κοινό, καθώς ο καθένας μπορούσε να ανεβάσει ότι ήθελε. Από το πως να δέσεις τα κορδόνια σου, μέχρι ένα σκύλο που κυνηγάει την ουρά του. Αυτή η ιδέα ήθελε όμως στήριξη, κυρίως οικονομική. Εκεί έρχεται η Sequoia Capital για να επενδύσει σε αυτή την ιδέα που λέγεται Youtube, τον Σεπτέμβριο του 2005. Ο Ρόλεφ Μπόδα παλιός συνάδελφος των τριών ιδρυτών του Youtube στην Paypal και νυν τότε, εταίρος της Sequoia Capital, χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα για να ανεβάσει παλιά βίντεο από το γάμο του και από τον μήνα του μέλιτος. Έτσι γνώριζε για το project και ήθελε να επενδύσει μέσω της εταιρίας του σε αυτό. Η Sequoia έβαλε αρχικά 3,5 εκ. δολάρια στο Youtube και αργότερα άλλα 8 εκ., έτσι ώστε να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του και την πλατφόρμα του.
Το Youtube, από τότε και μετά δεν ξανακοίταξε ποτέ πίσω. Τον Οκτώβριο του 2005, είδε το πρώτο βίντεο του, να «χτυπάει» τις 1 εκ. προβολές. Συγκεκριμένα ήταν το βίντεο-διαφήμιση της Nike για τον Ροναλντίνιο, που παραλαμβάνει για πρώτη φορά τα καινούρια παπούτσια της εταιρίας. Αφού τα φόρεσε μας δείχνει τις ποδοσφαιρικές του ικανότητες, χτυπώντας τέσσερις! συνεχόμενες φορές το οριζόντιο δοκάρι με τη μπάλα χωρίς να πέσει κάτω.
Το Δεκέμβριο του 2005 το Youtube γίνεται ανοικτό προς το κοινό, έχοντας πάνω από 8 εκ. επισκέψεις κάθε μέρα, αριθμός τρομακτικός για εκείνη την εποχή. Ενώ ο καθένας ήταν ελεύθερος να ανεβάσει ότι ήθελε στην πλατφόρμα.