21.3 C
Athens
Thursday, November 21, 2024
More

    Το πυροσβεστικό που εξέταζε η Ελλάδα, αλλά ξέχασε ο πρωθυπουργός

    Οι datajournalists με δημοσίευμά τους περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο η Ελλάδα έμεινε ανοχύρωτη από πυροσβεστικά. Όπως σημειώνεται, υπήρχε μία σοβαρή πρόταση για ανανέωση του στόλου των πυροσβεστικών αεροσκαφών, χωρίς όμως να προχωρήσει σε υλοποίηση.

    Το 2017 ο τότε επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών Αντιναύαρχος ε.α Κυριάκος Κυριακίδης επισκέφθηκε το Τόκιο. Τότε οι Ιάπωνες του έδειξαν το αμφίβιο αεροσκάφος βραχείας από-προσγείωσης (Short Take-Off and Landing – STOL) ShinMaywa US-2. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος σχεδιάστηκε αρχικά ως αεροσκάφος Έρευνας & Διάσωσης (SAR – Search & Rescue). Οι Ιάπωνες μάλιστα το στο ναυτικό τους από το 2007, για επιχειρήσεις έρευνας-διάσωσης.

    Υπάρχει όμως και «έκδοση» πυροσβεστικού αεροσκάφους με μία και μόνο τροποποίηση: η μία δεξαμενή καυσίμου αντικαθίσταται με δεξαμενή νερού, χωρητικότητας 15 τόνων, χωρισμένη σε οκτώ (8) τμήματα και διαθέτει οκτώ αντίστοιχες θύρες ρίψης νερού. Με την τροποποίηση αυτή όμως μειώνεται η μέγιστη εμβέλεια του αεροσκάφους της αρχικής έκδοσης SAR, από τα 4.600 χλμ., στα 2.300 χλμ. Το αεροσκάφος διαθέτει τέσσερις ελικοστρόβιλους (turboprop) κινητήρες Rolls-Royce AE 2100J ισχύος 4,592 ίππων έκαστος.

    Συγκριτικά με τα Canadair αλλά και τα ρωσικά Beriev, η ShinMaywa έχει δύο χαρακτηριστικά που υπερτερούν:

    Δεξαμενή χωρητικότητας 15 τόνων (τα Canadair CL-415 διαθέτουν δεξαμενή 5,5 τόνων, ενώ τα ρωσικά Beriev Βε-200 δεξαμενή χωρητικότητας 12 τόνων.

    Από-προσγήωση σε υδάτινη επιφάνεια με ιδιαίτερα μεγάλο ύψος κυματισμού : Απογείωση με κυματισμό 2,8 μ, προσγείωση με κυματισμό 3.1 μ. (αντίστοιχα ύψη κυματισμού για τα Canadair CL-415: 0,7μ. και για τα Beriev Be-200: 1,2 μ.).

    Το 2018 που οι Ιάπωνες ήρθαν στην Ελλάδα για να επισκεφθούν την ΕΑΒ και την 112 ΠΜ στην Ελευσίνα, ο επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ είχε ένα σχέδιο που έβαζε στο παιχνίδι τους Ευρωπαίους. Το παρουσίασε στον ομόλογό του της Κυβέρνησης της Ιαπωνίας κ. Yoshiyuki Suzuki, ο οποίος δεν είχε καμία αντίρρηση.

    Το σχέδιο προέβλεπε οι Ευρωπαίοι να αγοράσουν ή να ενοικιάσουν 8 έως 12 αεροσκάφη, σε πρώτη φάση. Η Ελλάδα θα μπορούσε να επωφεληθεί απ’ αυτό με την μόνιμη στάθμευση έως έξι αεροσκαφών σε ελληνική βάση. Υπήρχε σκέψη τα αεροσκάφη να χρησιμοποιούνται το χειμώνα για έρευνα και διάσωση και το καλοκαίρι για πυρόσβεση.

    Οι Ιάπωνες ήταν πολύ θετικοί να συνεργαστούν με την Ελλάδα, λόγω της μεγάλης εμπειρίας που υπάρχει στην κατάσβεση πυρκαγιών.

    Σύμφωνα το Bloomberg τον Ιούλιο του 2018, οι συζητήσεις προχωρούσαν πολύ καλά και τόνιζε: «Η Ιαπωνία θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα για την πώληση διασωστικών της αεροσκαφών US-2 σε μία συμφωνία που θα σηματοδοτήσει την πρώτη πώληση αμυντικού εξοπλισμού της χώρας».

    «Η Ελλάδα έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την αγορά αμφίβιων αεροσκαφών της ιαπωνικής βιομηχανίας ShinMaywa, κόστους περίπου 10 δισ. γιεν το καθένα, για να αντικαταστήσει τα δεκάδες παλιά πυροσβεστικά της αεροσκάφη», έγραφε η εφημερίδα «Nikkei».

    Παρ’ όλα αυτά η συγκεκριμένη πρόταση, που φαινόταν ότι θα είχε τύχη, για άγνωστους λόγους, δεν προχώρησε μετά από το 2019.

     

    Πηγή: Armyvoice.gr

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα