14 C
Athens
Monday, November 25, 2024
More

    Tο Προεδρικό Διάταγμα του master plan του λιμένα Πειραιά ενέκρινε την κατασκευή δύο ξενοδοχείων και ενός logistics center

    Tο Προεδρικό Διάταγμα του master plan του λιμένα Πειραιά που δημοσιεύθηκε προχθές ενέκρινε την κατασκευή δύο ξενοδοχείων και ενός logistics center, έργα που ανήκουν στις μη υποχρεωτικές επενδύσεις της Cosco για τον ΟΛΠ, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό τα 300 εκατ. ευρώ.

    Προϋπολογισμός που αναμένεται να επικαιροποιηθεί μετά την έγκριση του master plan, το οποίο πήρε το πράσινο φως κι από το ΣτΕ, στα τέλη Οκτωβρίου. Θυμίζουμε πως βάσει της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ΤΑΙΠΕΔ, η εταιρεία υποχρεώθηκε να πραγματοποιήσει υποχρεωτικές επενδύσεις 294 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης επενδυτικής περιόδου, ωστόσο έργα όπως η επέκταση του επιβατικού λιμένα είναι ακόμα σε εξέλιξη, εξαιτίας και δικαστικών προσφυγών από την πλευρά των κατοίκων.

    Στη Ζώνη Ι, δηλαδή στον επιβατικό λιμένα, προβλέπεται η κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο Πόρτο Λεόνε. Το project αφορά σε κτιριακό έργο επιφανείας 8.000 τ.μ. περίπου, το οποίο προγραμματίζεται να χωροθετηθεί ανατολικώς των εγκαταστάσεων Κανέλου στον χερσαίο χώρο, νότια και σε επαρκή απόσταση από το Κονώνειο τείχος. Για λόγους προστασίας του Κονώνειου τείχους, λαμβάνεται μέριμνα για τη μείωση του όγκου και του ύψους του ξενοδοχείου και για τη χωροθέτηση αυτού κατά τρόπο που να καθιστά αρμονική την ένταξή του στο περιβάλλον του μνημείου, σύμφωνα με το master plan.

    Επίσης, σε πεντάστερο ξενοδοχείο με συνεδριακό κέντρο θα μετατραπεί το κτίριο της Παγόδας, το κτίριο με τη χαρακτηριστική στέγη που θυμίζει κατάρτι ιστιοπλοϊκού κι έχει κηρυχθεί διατηρητέο. Το έργο περιλαμβάνει γενική αναβάθμιση του κτιρίου, αποκατάσταση του μνημειακού χαρακτήρα του και διαμόρφωση της γύρω περιοχής. Λόγω της ιστορικότητάς του, οι επεμβάσεις στο κτίριο του επιβατικού σταθμού ΟΛΠ οφείλουν να μην αλλοιώνουν τα μορφολογικά στοιχεία του κελύφους και του ύφους του, ενώ τυχόν επεμβάσεις στο εσωτερικό του κτιρίου πρέπει να έχουν αναστρέψιμο χαρακτήρα.

    Το αρχικό master plan προέβλεπε πως τη θέση των δύο κτιρίων πρώην αποθηκών βιομηχανικής κατασκευής στην περιοχή λιμένων επιβατών στη Ηετιώνεια Ακτή θα πάρουν ένα τετράστερο κι ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, με επιφάνεια περίπου 8.800 τ.μ. και 15.000 τ.μ., αντίστοιχα. Ωστόσο, για λόγους προστασίας του παρακείμενου αρχαιολογικού χώρου της Ηετιώνειας Πύλης τα δύο υφιστάμενα κτίρια αποθηκών στην Περιοχή Ακτοπλοΐας Κεντρικού Λιμένα διατηρούνται, με την Cosco να εξετάζει τις νέες χρήσεις με τις οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν.

    Στόχος της ΟΛΠ για τα δύο ξενοδοχεία που εγκρίθηκαν είναι, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η συνεργασία με διεθνείς hotel operators για την ανάπτυξή τους, δεδομένης της δυναμικής που δημιουργεί η προνομιακή τοποθεσία τους. Πάντως, οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις θα πάρουν μπρος από το 2025 κι έπειτα.

    Στην ίδια περιοχή, θα ανεγερθεί Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων, την προμελέτη για το οποίο χρηματοδότησε το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Το Μουσείο θα κατασκευαστεί στη θέση της πέτρινης αποθήκης στην ακτή Βασιλειάδη, ενός κτιρίου επιφάνειας 3.500 τ.μ. στον παρακείμενο χώρο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Με την προβλεπόμενη νέα προσθήκη, οι εγκαταστάσεις του Μουσείου θα ξεπερνούν τα 13.000 τ.μ., τα οποία κατανέμονται σε εκθεσιακούς χώρους για μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις, σε χώρους για εκπαιδευτικά προγράμματα και επιστημονικές δράσεις (αμφιθέατρο, βιβλιοθήκη, πολυμέσα), εργαστήρια συντήρησης, χώρους παροχής υπηρεσιών προς τους επισκέπτες (υποδοχή, βεστιάριο, πωλητήριο, αναψυκτήριο, εστιατόριο, ιατρείο), γραφεία διοίκησης.

    Τέλος, στον πρώην χώρο ΟΔΔΥ (του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού), έκτασης 88 στρεμμάτων, θα αναπτυχθεί κέντρο logistics, που κοστολογείται περί τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Στη συγκεκριμένη περιοχή επιτρέπονται χρήσεις κέντρου αποθήκευσης και διανομής, αποθήκευσης, διαχείρισης και διακίνησης μοναδιαίων και μη φορτίων καθώς και εγκαταστάσεις εφοδιαστικής. Το έργο σε συνδυασμό με το έργο υπόγειας οδικής σύνδεσης σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον πρώην χώρο ΟΔΔΥ αναμένεται να καλύψει, σε μεγάλο βαθμό, τις ανάγκες προσωρινής αποθήκευσης και μεταφόρτωσης φορτίων.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα