Η ιδέα έπεσε στο «τραπέζι» τον Δεκέμβριο του 2017 και το 2018 ιδρύθηκε. Το επίσημο λανσάρισμα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2019 και την Δευτέρα ανακοίνωσε ότι άντλησε κεφάλαια 55 εκατ. ευρώ. Στον νέο κύκλο χρηματοδότησης, που είναι ο δεύτερος μετά την αρχική επένδυση για τη δημιουργία του, συμμετέχουν η Autohellas, ο όμιλος Olympia και το Velocity.Partners και ως νέος επενδυτικός εταίρος το Elikonos 2 SCA SICAR.
Ο λόγος για το instacar. Την πρώτη πλήρως ψηφιακή υπηρεσία ευέλικτης μίσθωσης οχημάτων στην Ελλάδα. Όμως τι διαφορετικό κομίζει στην αγορά το instacar, πού θα κατευθυνθούν τα νέα κεφάλαια που άντλησε και ποιο θα είναι το αποτύπωμα του σε πέντε χρόνια από σήμερα;
«Βασικός στόχος είναι να αναπτυχθεί το core business μας και ο στόλος μας να φθάσει μέχρι το τέλος του 2023 τα 5.000 οχήματα από 3.000 που είναι σήμερα» λέει ο 33χρονος Αντώνης Σαμοθράκης, co-founder και CEO του instacar. Ο ίδιος διευκρινίζει ότι μιλά για οχήματα και όχι μόνο για αυτοκίνητα διότι το instacar επενδύει και στη μικροκινητικότητα. «Θα κάνουμε αρκετό focus σε e-scooters και e-bikes και σκοπεύουμε να επενδύσουμε περισσότερο στο εγγύς μέλλον σε αυτή την κατηγορία», συμπληρώνει.
Ένα άλλο πεδίο ανάπτυξης για το instacar που κάλυψε το κενό ανάμεσα στο rent a car και στο παραδοσιακό leasing, είναι η δημιουργία του «one stop app» που θα παρέχει το σύνολο των υπηρεσιών που σχετίζονται με αυτοκίνητο, από τη μίσθωση, μέχρι το service, την αλλαγή ελαστικών, το πλύσιμο ή ακόμα και το παρκάρισμα. Το πρώτο βήμα έχει γίνει. Όσοι έχουν ήδη όχημα από το Isntacar μπορούν να κλείσουν ραντεβού για service, για αλλαγή ελαστικών, κ.ά., αναφέρει ο κ. Σαμοθράκης.
Όμως το επόμενο big think είναι η επέκτασή στο εξωτερικό. «Ο στόχος μας είναι να είμαστε σε μια ακόμη χώρα εντός του 2023 και σε ακόμη 4-5 σε βάθος πενταετίας» λέει ο κ. Σαμοθράκης και αποκαλύπτει ότι την περίοδο αυτή η ομάδα του instacar εξετάζει τις αγορές της Ρουμανίας και της Πορτογαλίας.
«Η στρατηγική μας δεν είναι να πάμε σε αγορές από το πρώτο ράφι. Όπως είναι η Γερμανία, η Αγγλία και η Γαλλία. Ψάχνουμε αγορές με διαφορετικά χαρακτηριστικά», αναφέρει.
Ως παράδειγμα φέρνει την αγορά της Ρουμανίας, που είναι μια αγορά που θα ήθελε το instacar να επεκταθεί. «Η Ρουμανία είναι μια αγορά ελκυστική. Έχει αρκετά παλιό στόλο, όπως και η Ελλάδα, άρα οι Ρουμάνοι πρέπει να αλλάξουν όχημα και το leasing δεν είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Είναι μια χώρα που αγκαλιάζει νέες ιδέες και start ups και δεν είναι μια super-hot αγορά που θα πάει ένας big player π.χ. από τη Γερμανία», λέει.
Όσον αφορά το ποσοστό που ελέγχουν σήμερα τα ιδρυτικά μέλη, ο Αντώνης Σαμοθράκης απαντάει ότι «η αποτίμηση είναι στα επίπεδα που κρίνουμε ότι είναι fair για εμάς και τους επενδυτές μας και για το πόσο γρήγορα έχει αναπτυχθεί η εταιρεία μέσα σε μια τριετία», σημειώνει. Την περασμένη χρονιά το instacar εμφάνισε κύκλο εργασιών 7 εκατ. ευρώ και EBITDA 2 εκατ. ευρώ, ενώ εφέτος εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών της θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ και τα EBITDA τα 2 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά το μερίδιο που ελέγχει η ιδρυτική ομάδα, λέει πως είναι «ένα ικανό ποσοστό το οποίο της επιτρέπει (σ.σ. της ιδρυτικής ομάδας) να ασκεί αμερόληπτα τη διοίκηση της εταιρείας».