19.8 C
Athens
Saturday, May 11, 2024
More

    Το «χαρτί» της προστιθέμενης αξίας της ιδιωτικής ετικέτας παίζουν τα σούπερ μάρκετ

    Σημαντική ώθηση στην αύξηση της κερδοφορίας των σούπερ μάρκετ για το 2023 αναμένεται να δώσει το σχετικά μειωμένο λειτουργικό κόστος, μιας και μέσα στο έτος αποκλιμακώθηκε σημαντικά η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος. Όμως η τιμή πετρελαίου και καυσίμων έχει πάρει και πάλι την ανιούσα και θα συμπαρασύρει τα κόστη μεταφορικών και εφοδιασμού υποκαταστημάτων. Τα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως έχουν βρει ένα βραχίονα στο συνολικό επιχειρησιακό τους πλάνο, γύρω από τον οποίο θα κινηθούν για να κερδίσουν καταναλωτές:

    Πρόκειται για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στο σύνολό τους, οι αλυσίδες διευρύνουν το πεδίο στο οποίο τοποθετούν στο ράφι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, πλάι στα επώνυμα. Κατά περιπτώσεις, παρατηρούμε ότι αυξάνουν τα διαφορετικά σήματα ιδιωτικής ετικέτας, ώστε να καλύπτουν περισσότερες κατηγορίες και να έχουν σαφή διαχωρισμό μεταξύ food και non-food προϊόντων. Ο ανταγωνισμός έχει περάσει στην ποικιλία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Τα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να προσελκύσουν καταναλωτές με εξίσου ποιοτικά προϊόντα,
    ανταγωνιστικής όμως τιμής.

    Όταν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας νοηματοδοτούνται ως επώνυμα στο μυαλό του καταναλωτή

    Στέλεχος με μεγάλη πείρα στην αγορά υπογράμμισε: «Εξαιτίας των μακροχρόνιων συνεργασιών που διατηρούν τα σούπερ μάρκετ με τους προμηθευτές των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων τους, έχουν κατακτήσει το επίπεδο το κάθε προϊόν ιδιωτικής ετικέτας του κάθε σούπερ μάρκετ να έχει συνδεθεί στο μυαλό του κάθε καταναλωτή με συγκεκριμένο επίπεδο ποιότητας. Όταν αγοράζει ο καταναλωτής κάποιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, είναι πιθανό να μην το κάνει μόνο για την τιμή, αλλά επειδή αισθάνεται ασφάλεια για το τι θα αγοράσει. Συν τοις άλλοις, το προϊόν ενδύεται την επιπλέον ασφάλεια της αλυσίδας που το προσφέρει».

    Οι κινήσεις των retailers που ήδη βλέπουμε και εκείνες που θα ακολουθήσουν

    Στο πλαίσιο της αύξησης του όγκου πωλήσεων και της αύξησης προτίμησης από πλευράς καταναλωτή, έως και ως στρατηγική αύξησης της κερδοφορίας, έχουμε ξεκάθαρα δει αλυσίδες σούπερ μάρκετ να υποστηρίζουν μόνιμα χαμηλές τιμές ή περισσότερα προϊόντα, σε απόλυτη τιμή κωδικών, σε χαμηλή τιμή. Το ίδιο συμβαίνει και με τη διεύρυνση των υποκατηγοριών τροφίμων, όπου αλυσίδες υποστηρίζουν πλέον ιδιωτική ετικέτα.Συνεπώς, δεν βρισκόμαστε μακριά από προωθητικές καμπάνιες για την ανάδειξη της αξίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που αναπτύσσονται κάτω από τις… αγκάλες της κάθε αλυσίδας. Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που βρίσκονται για χρόνια στο ράφι των σούπερ μάρκετ, χάρη στη σταθερή ποιότητα που διαχρονικά εξασφάλισαν, καταλήγουν να λαμβάνουν συμπεριφορά σαν επώνυμα προϊόντα από τον καταναλωτή.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα