Ως «ανερχόμενο αστέρι» χαρακτήρισε για την Paliria ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Κωστιάνης την κατηγορία των έτοιμων γευμάτων ψυγείου.
Πρόκειται για μία κατηγορία που επί του παρόντος αντιπροσωπεύει μόλις το 5% του τζίρου της Paliria, κινούμενη πολύ χαμηλότερα από την παραδοσιακή δραστηριότητα της εταιρείας σε προϊόντα ραφιού, όπως τα ντολμαδάκια και οι γίγαντες. Όμως όλα δείχνουν πως στο μέλλον τα έτοιμα γεύματα θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για την ελληνική επιχείρηση ώστε να επωφεληθεί από μία τάση η οποία γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη παγκοσμίως. Και φυσικά αυτό δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την Paliria.
Ο ρόλος των τμημάτων R&D
Πράγματι, τα έτοιμα γεύματα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, καθώς καλύπτουν την ολοένα αυξανόμενη ανάγκη τους για εύκολο και γρήγορο φαγητό. Η ανάγκη αυτή προκύπτει εξαιτίας των συχνά εξοντωτικών ρυθμών της καθημερινής ζωής που απομακρύνουν πολλές οικογένειες από το μοντέλο της νοικοκυράς που μαγειρεύει με τις ώρες για όλη την οικογένεια. Το μεγάλο στοίχημα, βέβαια, είναι το πώς τα έτοιμα γεύματα που ετοιμάζονται μέσα σε λίγα λεπτά στο φούρνο μικροκυμάτων ή σε συμβατικό φούρνο μπορούν να μην υστερούν σε γεύση σε σχέση με ένα φρεσκομαγειρεμένο σπιτικό φαγητό. Σε αυτό, είναι εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος των τμημάτων έρευνας και ανάπτυξης (R&D), στα οποία οι ελληνικές εταιρείες επενδύουν όλο και περισσότερο – ειδικά αυτές που είναι προσανατολισμένες προς τις εξαγωγές. Άλλωστε, η ελληνική αγορά ως συνήθως ακολουθεί με κάποια καθυστέρηση τις διεθνείς τάσεις, και στη χώρα μας φαίνεται πως το παραδοσιακό, μαγειρεμένο φαγητό εμφανίζει ακόμα αρκετές αντιστάσεις.
Απεριόριστος χώρος για καινοτομία
Ακριβώς επειδή βρίσκεται στο επίκεντρο των τάσεων της εποχής, η κατηγορία των έτοιμων γευμάτων αποτελεί και πεδίο δόξης λαμπρό για καινοτόμες και πρωτότυπες ιδέες. Ιδέες που αφορούν τόσο στο περιεχόμενο των γευμάτων (παραδοσιακές ή «πειραγμένες» συνταγές, παραλλαγές light ή χωρίς γλουτένη/λακτόζη, ethnic παραλλαγές, plant-based επιλογές), όσο και στο… περιτύλιγμά τους: microwaveable συσκευασίες που μπαίνουν κατευθείαν στο φούρνο μικροκυμάτων, ανακυκλώσιμες/βιοδιασπώμενες συσκευασίες ή συσκευασίες από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη. Και ακριβώς επειδή η ζήτηση για αυτού του είδους τα προϊόντα μόνο ανοδικά πρόκειται να κινηθεί τα επόμενα χρόνια, τα έτοιμα γεύματα είναι ήδη το «ανερχόμενο αστέρι» για πολλές εταιρείες τροφίμων – με μικρό ακόμα μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων, το οποίο όμως έχει προοπτικές να αυξηθεί σημαντικά στο μέλλον.
Πηγή: Foodreporter