Οι λιανέμποροι της Κεντρικής Ευρώπης οφείλουν να επαναξιολογήσουν τις προσφορές τους για να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις των σημερινών καταναλωτών, σύμφωνα με νέα έρευνα της McKinsey & Company. Ειδικότερα, η μελέτη υπογράμμισε ως βασικό παράγοντα προσέλκυσης πελατών τις προσιτές τιμές που προσφέρουν τα discount καταστήματα λιανεμπορίου. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) σκοπεύουν να αυξήσουν τις αγορές τους σε λιανοπωλητές που είναι φιλικοί προς το μηνιαίο “budget” τους. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 53% σχεδιάζει να εξοικονομήσει χρήματα επιλέγοντας προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 43% των καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες για αλκοόλ, ενώ το 50% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες για σνακ και προϊόντα ζαχαροπλαστικής. Επιπλέον, οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να περικόψουν τις δαπάνες για υγιεινές επιλογές που ξεπερνούν τον προϋπολογισμό τους. Όσον αφορά στους καταναλωτές της Γενιάς Z, εκείνοι προσαρμόζουν τις αγοραστικές συνήθειες τους στα παντοπωλεία μειώνοντας τις επισκέψεις στα καταστήματα, με αυξανόμενη προτίμηση για εβδομαδιαίες επισκέψεις λόγω αλλαγών στον τρόπο ζωής