Τον Σεπτέμβριο του 1977 πραγματοποιήθηκε στο Παλαί Ντε Σπορ της Θεσσαλονίκης το 16ο Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού, σε μια εποχή που ο θεσμός βρισκόταν στο απόγειο της δημοτικότητάς του και όλη η Ελλάδα κυριολεκτικά κρεμόταν από τις οθόνες της τηλεόρασης, για να παρακολουθήσει τις δυο φαντασμαγορικές αυτές μελωδικές βραδιές.
Ήταν στις 15 και 16 εκείνου του μαιραίου Σεπτέμβρη, καθώς η 2η βραδιά του φεστιβάλ σημαδεύτηκε από την απροσδόκητη είδηση για το θάνατο της μεγάλης Ελληνίδας λυρικής ερμηνεύτριας Μαρίας Κάλλας στο Παρίσι!
Παρόλα αυτά, το 16ο φεστιβάλ αποδείχθηκε σε ένα από τα καλύτερα από καταβολής θεσμού λόγω της πληθώρας των καλών τραγουδιών που διαγωνίστηκαν και των σημαντικών ονομάτων που εμφανίστηκαν.
Μεταξύ άλλων σημειώνουμε κάποια: Μιχάλης Βιολάρης, Τζένη Βάνου, Γιώργος Κοινούσης, Κώστας Τουρνάς, Βλάσης Μπονάτσος, Λίτσα Σακελλαρίου, ακόμη και η Άντζελα Ζήλια.
Ωστόσο την παράσταση έκλεψε μια πανέμορφη εικοσάχρονη μελαχρινή κοπελίτσα από την Κύπρο που απέσπασε τον 1ο βραβείο με ένα πανέμορφο τραγούδι που δε θα μπορούσε να μην επικρατήσει. Φυσικά μιλώ για την Άννα Βίσση, τη νεαρή Κύπρια τραγουδίστρια που ήδη είχε γίνει γνωστή 3-4 χρόνια νωρίτερα τραγουδώντας υπέροχα τραγούδια του Σταύρου Κουγιουμτζή και του Μίκη Θεοδωράκη πλάι στον Γιώργο Νταλάρα.
Το τραγούδι λοιπόν που παρουσίασε στο φεστιβάλ είχε τίτλο “Ας κάνουμε απόψε μιαν αρχή” που έγραψε για τη φωνή της ο συμπατριώτης της τραγουδοποιός Δώρος Γεωργιάδης. Η αλήθεια είναι ότι οι στίχοι του τραγουδιού είχαν μια αμεσότητα προς το κοινό, με το οποίο έμοιαζαν να συνομιλούν πρόσωπο με πρόσωπο: “Ποια τύχη μ’ έφερε απόψε εδώ μπροστά σας να τραγουδήσω…”.
Δεν ξέρω αν αυτό επηρέασε τελικά την κρίση του κοινού, αλλά το βέβαιο είναι ότι το τραγούδι διαθέτει μια πολύ όμορφη μελωδία, η οποία μάλιστα μεταβάλλεται άρδην στο ρεφρέν δημιουργώντας πολύ όμορφη εντύπωση. Και φυσικά στην εξίσωση μπαίνει και η ίδια η φωνή της τραγουδίστριας με το καθαρό και μελωδικότατο ηχόχρωμά της.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι το τραγούδι, όπως ακούστηκε στο φεστιβάλ και ηχογραφήθηκε αμέσως σε δίσκο 45 στροφών, διαφέρει σημαντικά στην ενορχήστρωση σε σχέση με την εκδοχή που βρίσκουμε στο δίσκο 33 στροφών που κυκλοφόρησε λίγο αργότερα με τον ίδιο τίτλο και ήταν ο πρώτος προσωπικός δίσκος της τραγουδίστριας, η οποία στη συνέχεια διέγραψε μια λαμπρή πορεία στην ελληνική δισκογραφία.