23.5 C
Athens
Thursday, May 16, 2024
More

    Τηλεοπτικά δικαιώματα NBA: Το επιχειρηματικό deal που θέλουν όλοι

    Έχει περάσει σχεδόν μια δεκαετία από τότε που το ΝΒΑ “βγήκε” στην αγορά των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Το φθινόπωρο του 2014 το πρωτάθλημα συμφώνησε σε δύο εννεαετείς συμφωνίες συνολικής αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Walt Disney Co. (ιδιοκτήτρια των ABC και ESPN) και την σημερινή Warner Bros. Discovery Inc. (ιδιοκτήτρια του TNT).

    Με 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σχεδόν τριπλάσια ετήσια αξία από τις προηγούμενες συμφωνίες, οι συμφωνίες βοήθησαν το ΝΒΑ να αναπτυχθεί ραγδαία – ωθώντας τα συμβόλαια των παικτών σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και τις αξίες των franchise σε δισεκατομμύρια.

    Με τα δικαιώματα αυτά να λήγουν το 2025, το ΝΒΑ ετοιμάζεται να ανακοινώσει φέτος νέες τηλεοπτικές συμφωνίες – ορόσημο.

    Αλλαγές στο τηλεοπτικό τοπίο

    Οι παλαιές εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης πιέζονται μεταξύ της παρακμής του παραδοσιακού πακέτου καλωδιακής τηλεόρασης και του υψηλού κόστους δημιουργίας συνδρομητικών υπηρεσιών streaming. Το 2014, σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, περισσότερα από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά στις ΗΠΑ είχαν συνδρομή σε πολυκαναλική συνδρομητική τηλεόραση. Τώρα ο αριθμός αυτός είναι κάτω από 75 εκατομμύρια. Εν τω μεταξύ, οι εφαρμογές streaming που δημιουργήθηκαν για να ανακτήσουν αυτούς τους χαμένους τηλεθεατές δημιουργούν συλλογικά απώλειες δισεκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο για κολοσσούς των μέσων ενημέρωσης όπως η Comcast, η Disney και η Paramount.

    “Αυτή τη φορά, λένε οι παρατηρητές του κλάδου, το ΝΒΑ θα δυσκολευτεί να τριπλασιάσει τα χρήματα του και οι συμφωνίες θα είναι διαφορετικές”, λέει ο John Kosner, σύμβουλος αθλητικών μέσων ενημέρωσης και πρώην στέλεχος του ESPN.

    Η διαδικασία θα ξεκινήσει επίσημα τον Μάρτιο, όταν η Disney και η Warner θα έχουν 45 ημέρες για να διαπραγματευτούν πιθανές παρατάσεις. Πιθανοί νεοεισερχόμενοι, όπως η Alphabet Inc. και η Amazon.com Inc., έχουν ήδη αρχίσει να τοποθετούνται για να αρπάξουν ένα κομμάτι του NBA.

    Επί του παρόντος, η Disney παίρνει 100 παιχνίδια της κανονικής περιόδου, μοιρασμένα μεταξύ του ESPN και του ABC, καθώς και ένα κομμάτι των πλέι οφ και όλους τους τελικούς του ΝΒΑ. Η Warner παίρνει 64 παιχνίδια της κανονικής περιόδου και μερίδιο από τα πλέι οφ. Οι περισσότεροι παρατηρητές αναμένουν ότι και τα δύο δίκτυα θα συνεχίσουν να μεταδίδουν αγώνες του ΝΒΑ.

    “Δεν θα περίμενα ότι κάποιο από τα κατεστημένα δίκτυα θα χάσει την ευκαιρία”, λέει ο Ed Desser, σύμβουλος αθλητικών μέσων ενημέρωσης και πρώην στέλεχος του ΝΒΑ. Το σχήμα αυτών των πακέτων είναι πιθανό να αλλάξει, ωστόσο, καθώς η λίγκα προσπαθεί να δημιουργήσει χώρο για συνεργάτες που μπορούν να προσεγγίσουν νεότερα ακροατήρια και να βοηθήσουν να διατηρηθεί το άθλημα επίκαιρο. “Το ΝΒΑ έχει μια νεότερη βάση οπαδών που είναι πιο πιθανό να έχει πρόσβαση μέσω μιας πλατφόρμας streaming”, λέει ο Desser, συμπληρώνοντας με νόημα:  “Πρέπει να ψαρεύεις εκεί που είναι τα ψάρια”.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα