Τη σταδιακή «απεξάρτησή» της από το φρέσκο γάλα, κατηγορία με χαμηλό περιθώριο κέρδους και με απώλειες στον όγκο πωλήσεων προς όφελος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, δρομολογεί η διοίκηση της ΔΕΛΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ. Βασικό όχημα για αυτή τη μετεξέλιξη θα είναι η είσοδος της εταιρείας σε νέες κατηγορίες τροφίμων με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, αλλά και η απόσυρση κωδικών με μη ικανοποιητικές πωλήσεις. Τη στροφή προς τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εταιρείας τροφίμων, όπου βεβαίως το γάλα θα εξακολουθήσει να αποτελεί βασικό στοιχείο, σηματοδοτεί και η αλλαγή του λογοτύπου της ΔΕΛΤΑ, καθώς, 71 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας από τον Αριστείδη Δασκαλόπουλο, αφαιρέθηκε η γυναικεία μορφή που κρατούσε μια καρδάρα με γάλα.
«Το “καλάθι του νοικοκυριού” προκάλεσε απώλειες στο μερίδιο αγοράς (σε αξία) της ΔΕΛΤΑ στο φρέσκο γάλα 3-4 μονάδων, το οποίο διαμορφώθηκε σε 15% το 2022», επισήμανε χαρακτηριστικά χθες σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ, Χρήστος Τσόλκας. Κι αυτό διότι στο «καλάθι» εντάχθηκαν κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συνέπεια συνολικά το μερίδιο του φρέσκου γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας να εκτιναχθεί την περυσινή χρονιά στο 25%, από 11% το 2021. Πόσο βαραίνει το φρέσκο γάλα στα αποτελέσματα της εταιρείας; Αντιπροσωπεύει το 70% της αξίας πωλήσεων και το 55% του όγκου πωλήσεων, ποσοστά που αναμένεται να υποχωρήσουν με την είσοδο της εταιρείας σε νέες κατηγορίες τροφίμων.
Παρά τις σημαντικές απώλειες σε μερίδιο αγοράς, η εταιρεία δεν φαίνεται διατεθειμένη να προβεί σε μειώσεις τιμών στους τιμοκαταλόγους και περιορίζεται σε προσφορές. «Δεν έχουμε αποφασίσει να κάνουμε κάποια μείωση στις τιμές τιμοκαταλόγου. Από τον Φεβρουάριο έχουμε ξεκινήσει προσφορές εκεί που πρέπει, όσο πρέπει», απάντησε, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Τσόλκας.
Το 2022 η ΔΕΛΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο κ. Τσόλκας, προχώρησε σε ανατιμήσεις που κυμαίνονται από 10% έως 28%. Μάλιστα, η αύξηση της τιμής κατά 28% επιβλήθηκε στο φρέσκο γάλα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΛΤΑ να αιτιολογεί την απόφαση αυτή στη βάση ότι το 50% του κόστους παραγωγής του φρέσκου γάλακτος είναι η πρώτη ύλη, εν προκειμένω το γάλα. Η τιμή παραγωγού στο αγελαδινό γάλα έφτασε το 2022 τα 0,60 ευρώ/κιλό, από 0,38 ευρώ/κιλό το 2021. Πρόσθεσε δε ότι «είχε μεγάλη σημασία να στηριχθεί το 2022 η βιωσιμότητα και η κερδοφορία της εταιρείας», μιας εταιρείας που, όπως το σύνολο του ομίλου Vivartia, βρισκόταν σε διαδικασία αναδιάρθρωσης ύστερα από την εξαγορά του από το fund CVC.
Αν και ο κ. Τσόλκας απέφυγε να αποκαλύψει την νέα προϊόντική κατηγορία στην οποία θα εισέλθει η ΔΕΛΤΑ μες στο 2023, αυτή θα αφορά πιθανότατα προϊόν ψυγείου, καθώς η εταιρεία θέλει να αξιοποιήσει τον μεγάλο στόλο φορτηγών – ψυγείων και το ισχυρό δίκτυο διανομής που διαθέτει σε σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική (μίνι μάρκετ, περίπτερα) με τα προϊόντα της να φτάνουν σε 27.000 σημεία πώλησης. Η εταιρεία, πάντως, η οποία τα προηγούμενα χρόνια είχε περιορίσει σημαντικά τη δραστηριότητά της στα τυροκομικά προϊόντα, αναμένεται να την ενισχύσει εκ νέου, ύστερα από την εξαγορά πέρυσι του τυροκομείου Κουρέλλας ΑΕ και της Δανιήλ Γκατένιο και Υιός ΑΕ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να αναπτυχθούν συνέργειες με την γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», βασικός μέτοχος της οποίας είναι επίσης το fund CVC. Η κατηγορία που δεν θα πρέπει να αποκλειστεί, κατηγορία στην οποία είχε ισχυρή και μακρόχρονη παρουσία η ΔΕΛΤΑ, είναι και αυτή του παγωτού, δραστηριότητα την οποία η εταιρεία πούλησε στη Νestle το 2006. Οι εξαγορές, πάντως, θα συνεχίσουν και το 2023 να αποτελούν μέσο για την περαιτέρω ανάπτυξη της ΔΕΛΤΑ.