Το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας, το οποίο ανήκει στη ρωσική Lukoil PJSC , δεν προορίζεται για εθνικοποίηση, σύμφωνα με τον υπουργό Βιομηχανίας Adolfo Urso.
Η ιταλική κυβέρνηση άνοιξε τον δρόμο για να τεθούν υπό προσωρινή διαχείριση οι στρατηγικές υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου την Πέμπτη, σε μια κίνηση που έθεσε τις προϋποθέσεις για μια προσωρινή κρατική εξαγορά του διυλιστηρίου ISAB Lukoil στο Priolo της Σικελίας, το οποίο αγωνίζεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση πριν από μια Η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ρωσικό πετρέλαιο θα ξεκινήσει στις 5 Δεκεμβρίου.
Η κυβέρνηση αναλαμβάνει προσωρινή διαχείριση του διυλιστηρίου με την επιλογή να αναθέσει τη διαχείριση σε εταιρείες που ελέγχονται από το δημόσιο που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα «για να εγγυηθεί τη συνέχεια της παραγωγής και συνεπώς τον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας, διασφαλίζοντας επίσης την απασχόληση», είπε ο Urso.
Ο ιταλικός ενεργειακός γίγαντας Eni Spa θα μπορούσε να εμπλακεί, «και αυτό θα δώσει μια εγγύηση για τη συνέχεια της παραγωγής», ανέφερε ο Urso σε δημοσιογράφους στη Σικελία το Σάββατο, ανέφερε το newswire Ansa. Ο Urso είπε επίσης ότι έλαβε μια εγγύηση των ΗΠΑ το πρωί του Σαββάτου ότι οι τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν τις εργασίες γέφυρας δεν θα υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις.
Ο επείγων νόμος που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο της πρωθυπουργού Giorgia Meloni την Πέμπτη δίνει στην κυβέρνηση την εξουσία να θέσει υπό προσωρινή διαχείριση σταθμούς παραγωγής ενέργειας, αγωγούς και άλλους ενεργειακούς σταθμούς για έως και δύο χρόνια, σύμφωνα με δήλωση. Ο νόμος αποσκοπεί στην «υπεράσπιση του εθνικού συμφέροντος σε στρατηγικούς τομείς παραγωγής», σύμφωνα με δήλωση.
Οι ιταλικές τράπεζες ήταν επιφυλακτικές ότι η χορήγηση πίστωσης στην ISAB θα επιφέρει δευτερεύουσες κυρώσεις στις ΗΠΑ που θα περιόριζαν την πρόσβαση σε δολάρια, ανέφερε το Bloomberg τον Νοέμβριο. Το διυλιστήριο είναι ένα από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα επεξεργασίας πετρελαίου της Ευρώπης, με συνδυασμένη δυναμικότητα πάνω από 300.000 βαρέλια την ημέρα.