Η Δανάη Σπηλιώτη, μετά την επιτυχία των έργων «Τάο» (2023) και «Πλατόνοφ» (2023), αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία του Αντώνη Καφετζόπουλου και του Μιχάλη Τιτόπουλου σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Θεάτρου του Παραλόγου, το “The Dumb Waiter” του Χάρολντ Πίντερ.
Το έργο αυτό του βραβευμένου με Νόμπελ και κορυφαίου δραματουργού Χάρολντ Πίντερ, γραμμένο το 1957 και παρουσιασμένο για πρώτη φορά το 1960, αποτελεί ένα σκοτεινό και κωμικό αριστούργημα του Θεάτρου του Παραλόγου, που εμβαθύνει στην αβεβαιότητα, την εξουσία και την αποξένωση.
Το έργο
Ο “Dumb Waiter” είναι ένας μικρός ανελκυστήρας φορτίων, που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά φαγητών και σερβίτσιων από και προς την κουζίνα. Μεταφορικά, η έκφραση μπορεί να σημαίνει «χαζός σερβιτόρος», «μουγγός σερβιτόρος» ή ακόμα και «ο χαζός που περιμένει».
Οι χαρακτήρες Μπεν και Γκας βρίσκονται παγιδευμένοι σε ένα υπόγειο δωμάτιο, αναμένοντας τις εντολές τους. Ο χρόνος περνάει αργά, η ένταση αυξάνεται σε κάθε στιγμή, ενώ εκείνοι συζητούν σοβαρά για ασήμαντα θέματα της καθημερινότητας: τα σακουλάκια του τσαγιού, το ποδόσφαιρο και τις ασήμαντες ειδήσεις που εμφανίζονται στην τρίτη σελίδα της εφημερίδας.
Ωστόσο, οι παράλογες και μυστηριώδεις παραγγελίες που καταφτάνουν – κυριολεκτικά – από ψηλά, αυξάνουν την ένταση, δοκιμάζουν τα όρια της υπομονής και δημιουργούν μια αίσθηση επικείμενου κινδύνου. Ο οικείος και γνώριμος κόσμος αρχίζει να διαλύεται. Είναι σαν μια αόρατη δύναμη να παίζει ένα παιχνίδι μαζί τους. Η ιεραρχία τίθεται υπό αμφισβήτηση, το δωμάτιο μετατρέπεται σε παγίδα, και οι ήχοι από τον ανελκυστήρα και τις σωληνώσεις υπονοούν ότι η πραγματικότητα μπορεί να μην είναι ακριβώς όπως φαίνεται. Στα μάτια των δύο ανδρών διακρίνεται η ανησυχία, καθώς παλεύουν με την κωμική τους αδυναμία να κατανοήσουν και να ελέγξουν τον παράξενο κόσμο στον οποίο βρίσκονται.
Ο Χάρολντ Πίντερ χρησιμοποιεί τον συμβολισμό και την υπαινικτική γλώσσα για να δημιουργήσει αίσθηση ανασφάλειας και αβεβαιότητας, χαρακτηριστικά που συναντώνται συχνά στα έργα του. Στο The Dumb Waiter διερευνά την ιεραρχική δομή του κόσμου μας και το μερίδιο προσωπικής ευθύνης των ατόμων. Η γραφή του Πίντερ αποτελεί σταθμό στο παγκόσμιο θέατρο και έχει επηρεάσει θεατρικούς συγγραφείς και σκηνοθέτες.
Συντελεστές
Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος
Σκηνοθεσία: Δανάη Σπηλιώτη
Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Μουσική: Δημήτρης Χατζηζήσης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός για κείμενο: Βαγγέλης Πρασσάς
Κατασκευή σκηνικού: Φάνης Κουλούρης
Φωτογραφίες promo: Μαριλένα Αναστασιάδου
Μακιγιάζ promo: Ειρήνη Γάτου
Επικοινωνία & Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη
Διαφήμιση-Social Media: RENEGADE MEDIA, Βασίλης Ζαρκαδούλας
Διεύθυνση και εκτέλεση παραγωγής: Kart Productions
Παραγωγή: Τεχνηχώρος
Διανομή: Αντώνης Καφετζόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος
Εισιτήρια
18€ κανονικό,
16€ φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω 65 ετών
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: more.com