Για παραπλανητικές αλλαγές των τιμών λίγο πριν τις εκπτώσεις κατηγορούνται τα βρετανικά σούπερ μάρκετ Tesco και Sainbury‘s, μετά από έρευνα που πραγματοποίησε ο εποπτικός οργανισμός καταναλωτών Which?, μια εταιρία που προωθεί την ενημερωμένη επιλογή των καταναλωτών στην αγορά αγαθών και υπηρεσιών δοκιμάζοντας προϊόντα, επισημαίνοντας κατώτερα προϊόντα ή υπηρεσίες, ευαισθητοποιώντας τα δικαιώματα των καταναλωτών και προσφέροντας ανεξάρτητες συμβουλές.
Οι ειδικοί των καταναλωτών ανέλυσαν 141 τιμές καρτών Clubcard και Nectar στις Tesco και Sainsbury’s, ενώ πραγματοποίησαν έρευνα 6 μηνών για να διαπιστώσουν ότι περίπου το ένα τρίτο (29%) των προωθήσεων μόνο για μέλη προϊόντων, ήταν στην αναφερόμενων ως «κανονική» τους για περίπου 3 μήνες.
Εντοπίστηκαν τρία επαναλαμβανόμενα προβλήματα σχετικά με την «κανονική» τιμή που αναφέρεται για προϊόντα που προσφέρονται σε πελάτες με κάρτες επιβράβευσης. Πρώτον ότι ήταν πολύ πιο ακριβά από άλλα σούπερ μάρκετ, δεύτερον ότι είχαν αλλάξει ακριβώς πριν από την προσφορά και τρίτον ότι ήταν διαθέσιμα μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα.
Τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους υποστήριξαν πως το Which δεν είχε λάβει υπόψη τον πληθωρισμό κατά την ανάλυση των τιμών και τόνισε ότι τηρούσαν τους κανόνες των Προτύπων Συναλλαγών για τις προσφορές.
Μεταξύ των προσφορών που ανελυσε το Which? ήταν ένα βάζο Nescafé Gold Blend Instant Coffee (200g) που διαφημίστηκε στο Sainsbury’s για 6 £ με μια κάρτα Nectar για εξοικονόμηση 2,10 £ στην «κανονική» τιμή των 8,10 £. Ωστόσο, η κανονική τιμή ήταν εξ αρχής 6 £ στο Sainsbury’s μέχρι που ανέβηκε στις 8,10 £ μόλις δύο ημέρες πριν από την έναρξη της προσφοράς. Ουσιαστικά το προϊόν υπέρ τιμολογήθηκε λίγο πριν την προσφορά, ώστε με την έκπτωση η τιμή να διαμορφωθεί όπως ήταν προηγουμένως. Συνολικά διαπιστώθηκε ότι το ένα τρίτο των προϊόντων στο Sainsbury’s (34% των 71 προϊόντων) ήταν στην φερόμενη ως «κανονική» τιμή λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα των 6 μηνών. Στην Tesco, το ίδιο ίσχυε για το 24% των 70 ειδών που αναλύθηκαν.