19.3 C
Athens
Thursday, March 28, 2024
More

    Τέμπη η τραγωδία της αποκάλυψης. «Τα τρένα πηγαίναν στα τυφλά, ήταν ένα έγκλημα». Η σύμβαση 717/2014 που ούτε η ΝΔ ολοκλήρωσε

    Εγκληματικές παραλείψεις λάθη επι λαθών και ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει στο κάδρο του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος .

    Μια τραγωδία που αποκάλυψε παθογένεις  και αδυναμίες του συστήματος πολύ επικύνδυνες όμως μόνο για τον απλό κόσμο.

    Τον κόσμο των φοιτητών, της Περιφέρειας, του μικρού και μεσαίου πολίτη του οποίου τα οικονομικά του, δεν επιτρέπουν άλλες επιλογές στην τσέπη τους, ειδικά σε ότι αφορά τα μέσα μεταφοράς. Παρά το ότι θεωρούσαμε ως το ασφαλέστερο και πιο οικονομικό, το τρένο  έγινε το μέσο του τρόμου που τερμάτισε τις ζωές 57 ανθρώπων.

    Αυτές οι εγκληματικές παραλείψεις έντυσαν την χώρα, στα μαύρα και από την άλλη, έζωσαν κάποιους σαν μαύρα φίδια. Διότι ανέδειξαν την σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης, η οποία ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, εντούτοις δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα.

    Το πολυσέλιδο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που περιλαμβάνει και την περίφημη σύμβαση 717 αποκαλύπτει τους λόγους για τους οποίους δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα το συγκεκριμένο σύστημα.

    Στις 190 σελίδες του πορίσματος ,  αποκαλύπτονται τραγικά λάθη και παραλείψεις που  σκιαγραφούν το αλαλούμ που επικρατεί στο ελληνικό Δημόσιο με ευθύνη των Αρχών των ανθρώπων δηλαδή που εμπιστευόμαστε για να διαχειριστούν την τύχη μας σε ένα απλό ταξίδι με τρένο .

    Οι ελεγκτές της Αρχής Διαφάνειας που εξέτασαν την «αμαρτωλή» σύμβαση 717, για την αποκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, από το 2012 έως το 2021, με το πόρισμά τους, των 190 σελίδων, βάζουν στο κάδρο των ευθυνών τον τρόπο χειρισμού της σύμβασης από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ αλλά και του αναδόχου, κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom.

    Μάλιστα το ακόμα πιο εξοργιστικό είναι πως το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τις 26/9/2016, έστω αρχές 2017 , ωστόσο σχεδόν επτά χρόνια μετά όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά παρατηρούνται τρομερές ελλείψεις. Πραγματικά τόσοι Υπουργοί και Υφυπουργοί 4 χρόνια γιατί δεν έκαναν απολύτως τίποτα; Πάλι δεν ήξεραν; Τότε είναι ακατάλληλοι για τις θέσεις αυτές .

    Σύμφωνα με το πόρισμα, η διεύθυνση έργου δεν μερίμνησε ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, αλλά παρέλειψε ακόμη και να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εγκρίσεων των απαραίτητων μελετών:

    «Σημαντικές καθυστερήσεις εκτέλεσης εργασιών «…κυρίως λόγω μη έγκαιρης παράδοσης χώρων και διάθεσης του απαιτούμενου στελεχιακού προσωπικού από τον ΟΣΕ…»».

    «Στο προϋπάρχον σύστημα Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης που είχε εγκατασταθεί από παλαιότερες συμβάσεις του ΟΣΕ, λειτουργούσε για βραχύ χρονικό διάστημα διότι υπήρξαν σε μεγάλη έκταση ανεπαρκές ζημίες από βανδαλισμούς και κλοπές στον εξοπλισμό».

    «Εγώ έβλεπα έναν τοίχο και είχα στείλει επιστολές στους αρμόδιους. Τα τρένα πηγαίναν στα τυφλά, ήταν ένα έγκλημα, αν λειτουργούσε το σύστημα δε θα είχε γίνει το κακό», δήλωσε ο Χρήστος Κατσιούλης, πρώην πρόεδρος επιτροπής ΕTCS ΕΡΓΟΣΕ.

    «Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, το λάθος που έκανε ο σταθμάρχης να μη γυρίσει το κλειδί και να βάλει την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου, δε θα το επέτρεπε η τηλεδιοίκηση, θα το έβλεπε», έχει πει ο Ιωάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας.

    Πληρώνει ο φορολογούμενος ιδιωτικές εταιρίες φύλαξης για εγκαταλελημένα κτίρια για τα γνωστά ρουσφέτια ,  αλλά δεν έχει ασφάλεια στο πιο ζωτικής σημασίας και αρτηρία κυκλοφοριακού συστήματος για μεγάλο μερίδιο κόσμου όπως τα τρένα .

    Τα στοιχεία δείχνουν πως οι εκτεταμένοι βανδαλισμοί και οι κλοπές προκάλεσαν τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ του αντικειμένου της σύμβασης και των αναγκών του έργου σε υλικά και χρόνο, καθυστερώντας την ολοκλήρωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

    «Δεν καλύπτεται η απαίτηση του άρθρου 57.1 του νόμου περί απρόβλεπτης περίστασης, ενώ περιλαμβάνονται εργασίες βελτίωσης της ποιότητας του έργου (όπως αντικατάσταση λαμπτήρων φωτοσημάτων), οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές».

    «Όταν ήρθα στη Λάρισα, το 1994, ο πίνακας κυκλοφορίας υπήρχε ήδη. Τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια δε δουλεύει γιατί ήταν χαλασμένος και η κυκλοφορία γινόταν με τους κλειδούχους. Είναι σε λειτουργία τους τελευταίους τέσσερις με πέντε μήνες από αρχές Νοέμβριου του 2022», είχε πει ο Γιώργος Ζήντρος, σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου.

    Κλείνοντας θα θυμίσουμε την παράσταση που έδωσε ο Υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής , από το Ελληνικό Κοινοβούλιο πριν το δυστύχημα μόλις μια εβδομάδα, λέγοντας :Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια».

    Και την παράσταση αθλιότητας του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Παπαδόπουλου Μιχάλη όταν μας παρουσίαζε την Τηλεδιοίκηση που δεν υπήρχε που κατέληξε σε φιάσκο με εντολή καταστολής του σταθμάρχη που τον αποκάλυψε : Ο σταθμάρχης Λάρισας το ξεκαθάρισε :«Από το 2019 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Λειτουργεί τοπικό σύστημα» και η άβολη στιγμή που έζησε ο εξαφανισμένος υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος ο οποίος αποφάσισε να πάει άρον άρον στη Λάρισα για να δείξει ότι δήθεν λειτουργεί το «κέντρο τηλεδιοίκησης». Ωστόσο λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο, τους εργαζόμενους δηλαδή, που αποκάλυψαν live ότι δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα