Τα λογισμικά των συστημάτων πολυμέσων στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούν για πολλούς υποψήφιους αγοραστές ένα σημαντικό κριτήριο επιλογής του νέου τους Ι.Χ.
Οι εταιρείες αυτοκινήτων ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους, καθώς ορισμένες προτιμούν να εξελίσσουν δικά τους λογισμικά, ενώ άλλες –όπως η Ford– θεωρούν κάτι τέτοιο λάθος και συνεργάζονται με την Appleκαι τη Google, επειδή διαθέτουν υψηλότερη τεχνογνωσία σε αυτόν τον τομέα.
Τα ιδιόκτητα λογισμικά είναι φυσικά η ιδανική λύση για τις εταιρείες αυτοκινήτων, οι οποίες όμως ρισκάρουν με αυτόν τον τρόπο λάθη και δυσλειτουργίες. Πολλοί πελάτες τους προτιμούν γι αυτούς τους λόγους τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες της ΑppleCarPlayκαι του AndroidAuto, που τους είναι εξάλλου οικείες μέσω της χρήσης του προσωπικού τους Smartphone.
Οι αυτοκινητοκατασκευαστές δεν βλέπουν με καλό μάτι αυτή την προτίμηση του αγοραστικού κοινού, επειδή έτσι γίνονται τα δεδομένα των πελατών τους κτήμα της Appleκαι της Google.
Πρόκειται για έναν πραγματικό θησαυρό, που μπορεί να αξιοποιηθεί εμπορικά, οπότε οι εταιρείες αυτοκινήτων δεν θα ήθελαν να τον μοιράζονται με τους γίγαντες των ηλεκτρονικών τεχνολογιών, αλλά να πωλούν οι ίδιες στους πελάτες τους δικές τους εφαρμογές και υπηρεσίες.
Ενδεικτικό είναι το εγχείρημα της GeneralMotors, η οποία ανακοίνωσε πριν λίγες εβδομάδες ότι από τον επόμενο χρόνο θα εφοδιάζονται όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της με δικά της ‘’κλειστά’’ λογισμικά, τα οποία έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google.
Η Ford βλέπει ωστόσο τα πράγματα πιο ρεαλιστικά,αφού υποστηρίζει, ότι οι σημερινοί χρήστες θέλουν να αποτελούν τα συστήματα πολυμέσων του αυτοκινήτου τους μία επέκταση του έξυπνου κινητού τους. Ο CEOτης Fordεκτιμά, ότι μακροπρόθεσμα συμφέρει η προσφορά τέτοιων λογισμικών από άλλες εξειδικευμένες εταιρείες, καθώς το κόστος άδειας χρήσης για τα AppleCarPlayκαι AndroidAutoαποσβένεται σε βάθος χρόνου.