14.3 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Τα βασικά στοιχεία που παρουσιάζει η καταναλωτική συμπεριφορά εν μέσω πληθωριστικής κρίσης

    Μεγαλύτερη σημασία σε προσφορές, ιεράρχηση αναγκών και σύγκριση τιμών στο ράφι είναι τα βασικά στοιχεία που παρουσιάζει η καταναλωτική συμπεριφορά εν μέσω πληθωριστικής κρίσης. Ωστόσο, μικρότερη σημασία δίνει ένας καταναλωτής στις μικρότερες συσκευασίες που δεν τις προτιμά έναντι των μεγαλύτερων, δεν ψωνίζει μέσω διαδικτύου περισσότερο και δεν έχει μειώσει τις αγορές του από τα φυσικά καταστήματα, ενώ δεν επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αγορές του.

    Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που παρουσίασε ο Γιώργος Μπάλτας, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο του 15ου Συνεδρίου του ECR Hellas, φορέα που εκπροσωπεί την βιομηχανία και τα σούπερ μάρκετ. H έρευνα εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται τις συνέπειες των ανατιμήσεων και της πληθωριστικής κρίσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο με 968 ερωτηματολόγια σε πανελλαδική βάση.

    Από την έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές μειώνουν την κατανάλωση λόγω ακρίβειας σε έτοιμα γεύματα (48,3% των ερωτηθέντων), σε κρασιά, μπύρες, οινοπνευματώδη (41,1%), σε φυτικά τρόφιμα (36,7%), σε αλμυρά και γλυκά σνακ (34,1%) και σε βιολογικά προϊόντα (33%). Επίσης, οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερα προϊόντα όπως χαρτικά (29,6%), είδη νοικοκυριού (24,5%), συσκευασμένα τρόφιμα (24,1%), γαλακτοκομικά (23,9%), κατεψυγμένα λαχανικά και τρόφιμα (23,7%), απορρυπαντικά και καθαριστικά (23%).

    Για να αντιμετωπίσουν την κρίση στρέφονται κυρίως σε προϊόντα υπό καθεστώς έκπτωσης – προσφοράς, όπως είναι απορρυπαντικά και καθαριστικά (58,3%), είδη προσωπικής καθαριότητας και υγιεινής (56,1%), χαρτικά (46,5%), είδη νοικοκυριού (45,1%), συσκευασμένα προϊόντα πρωινού (41%), καφές (38%), συσκευασμένα τρόφιμα (36,9%), κατεψυγμένα λαχανικά (34%), κατεψυγμένα τρόφιμα (33,2%), αναψυκτικά, χυμοί, νερά (31%).

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα