Ένα – δυο ποτηράκια παραπάνω ήπιαμε το 2023 όπως δείχνουν οι πωλήσεις σε όγκο στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών που κατέγραψαν άνοδο από 8 έως 15% ανά κατηγορία, με βάση τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς.
Παρότι Ιούλιος και Αύγουστος δεν κινήθηκαν κατ’ αναλογία των υψηλών προσδοκιών των εταιρειών, το πολύ καλό τελευταίο τρίμηνο του έτους «ισοφάρισε» τις όποιες απώλειες.
Το κρασί φαίνεται να ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της προηγούμενης χρονιάς στην αγορά των αλκοολούχων ποτών που σε όρους αξίας υπολογίζεται ότι προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά και με βάση τις πληροφορίες της αγοράς, το κρασί σημείωσε αύξηση στη κατανάλωση περί το 15%, ενώ οι μπύρες και τα «σκληρά» ποτά περί το 8-10%.
Αν και η κατανάλωση των super premium ποτών το 2023 δεν συνέχισε να αυξάνεται με τους ιλιγγιώδεις ρυθμούς του 2022, οι άνθρωποι του κλάδου υποστηρίζουν πως η μακροπρόθεσμη τάση του premiumization θα συνεχιστεί.
Το 2023 φαίνεται πως ήταν και η χρονιά που τα NoLo ποτά, δηλαδή ποτά no ή low alcohol, έκαναν αισθητή τη παρουσία τους με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να γνωρίζουν οι non-alcoholic μπύρες.