Κοντά σε εξαγορά μικρότερης αλυσίδας βρίσκεται αυτή τη στιγμή η Πέντε Α.Ε., η εταιρεία που διαχειρίζεται την εμπορική ονομασία και το δίκτυο καταστημάτων σούπερ μάρκετ, Γαλαξίας.
Ο Γαλαξίας για το 2023 προγραμματίζει τη σύσταση έως και 4 νέων καταστημάτων το πρώτο εκ των οποίων θα βρίσκεται στην Κόρινθο. Εκεί η εταιρεία έχει αγοράσει οικόπεδο και σύντομα επίκειται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών για την ανέγερση ενός νέου σημείου πώλησης.
Στον τομέα των νέων καταστημάτων ο Γαλαξίας ετοιμάζει δύο ακόμη ιδιόκτητα καταστήματα σε Αγρίνιο και Ιωάννινα, όπου αναμένεται η έκδοση των οικοδομικών αδειών για την κατασκευή τους. Αυτή τη στιγμή διατηρεί ιδιόκτητα καταστήματα, τα οποία είναι περισσότερα από μισά του δικτύου του, κάτι που σημαίνει ότι από τα συνολικά 171 σημεία πώλησης τα 89 καταστήματα είναι ιδιόκτητα και τα 82 μισθωμένα.
Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2022 κινήθηκε ανοδικά σε τζίρο λόγω των ανατιμήσεων. Ειδικότερα ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μονοψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, λίγο κάτω από τα 520 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τα 503,6 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2021. Πτωτικές παρ’ όλα αυτά ήταν οι πωλήσεις σε όγκο κατά μονοψήφιο ποσοστό, κάτι που αντικατοπτρίζει ουσιαστικά την εικόνα που κινήθηκαν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ συνολικά, όπου ο όγκος πωλήσεων για την αγορά υπολογίζεται στο -5% για το 2022 ενώ αντίστοιχα ο τζίρος – λόγω των αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων – εκτιμάται ότι έκλεισε περίπου στο +6,2%.
Εντός του 2023 πρόκειται να ξεκινήσει και η λειτουργία του eshop, καθώς ο Γαλαξίας αποτελεί τη μοναδική έως τώρα αλυσίδα – πλην της Lidl – από την ελληνική αγορά, η οποία δεν διαθέτει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα. Η διανομή θα γίνεται με τον στόλο των βαν που διαθέτει ο Γαλαξίας, ενώ πιθανότατα θα υπάρξει συνεργασία και με κάποια από τις πλατφόρμες ταχυδιανομών, όπου εκεί θα γίνεται και η εξυπηρέτηση με δίκυκλα για τις μικρότερες παραγγελίες και η παράδοση πιθανότατα ακόμα και εντός της ίδιας ημέρας. Η αρχή για το νέο eshop θα γίνει με περίπου 6.500 έως και 7.000 διαθέσιμους κωδικούς με διανομή στην Αττική. Στη συνέχεια προβλέπεται η επέκταση στη Λάρισα και στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τα στελέχη του Γαλαξία ο καταναλωτής θα λαμβάνει προσωποποιημένη πληροφόρηση σε σχέση με προϊόντα και προσφορές που τον ενδιαφέρουν. Έχοντας συλλέξει κατά τα τρία προηγούμενα χρόνια στοιχεία μέσω της bonus κάρτας συλλογής πόντων κατά τις αγορές, η αλυσίδα θα έχει την δυνατότητα με αυτόν τον τρόπο να προσφέρει συγκεκριμένες προτάσεις που ταιριάζουν στο προφίλ και τις προτιμήσεις κάθε πελάτη της. Σύμφωνα με το ίδιο πρόσωπο το ηλεκτρονικό κατάστημα του Γαλαξία θα διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό του καθότι θα παρέχει όλα τα διατροφικά στοιχεία των πωλούμενων τροφίμων, θα αναφέρονται όλα τα αλλεργιογόνα που τυχόν υφίστανται ανά προϊόν, ενώ θα προσφέρονται συνταγές αλλά και βίντεο με προτάσεις συνταγών. Επιπλέον σε όλα τα προϊόντα θα παρέχονται στοιχεία για τον τρόπο παραγωγής ή καλλιέργειας των αγαθών, με στοιχεία που θα προέρχονται από τον εκάστοτε προμηθευτή – βιομηχανία. Επί παραδείγματι στο τσάι και στο γάλα θα παρέχονται στοιχεία για το πώς καλλιεργείται το πρώτο και πώς παράγεται το δεύτερο. Επιπλέον θα υφίστανται πληροφορίες όπως ο χρόνος βρασμού για τα μακαρόνια και άλλες πληροφορίες που σχετίζονται με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος.
Τέλος, σε εκκρεμότητα παραμένει η έγκριση του επενδυτικού σχεδιασμού της Πέντε Α.Ε. για την ανέγερση mall στη Σαλαμίνα. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί ουσιαστικά μία τελευταία αδειοδότηση ακόμη από την Περιφέρεια Αττικής. Εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά σε αυτό το πεδίο δεν αποκλείεται να ξεκινήσουν οι εργασίες ακόμα και εντός του 2023. Θα θυμίσουμε ότι υπήρξαν αρχικές ενστάσεις από τις κρατικές αρχές ως προς την αρχική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και στη συνέχεια η Πέντε Α.Ε. προέβη σε τροποποιήσεις με αλλαγή των σχεδίων δόμησης. Σημειώνεται ότι το συνολικό ύψος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα υπερβεί τα 30 εκατομμύρια ευρώ.
Το mall όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του και παραδοθεί προς χρήση, θα περιλαμβάνει εμπορικό́ κέντρο με υπόγειο, ισόγειο και όροφο και υπαίθριες θέσεις στάθμευσης 364 θέσεων. Το ισόγειο έχει επιφάνεια δόμησης 4.011 τ.μ. Επιπλέον θα διαθέτει κατάστημα σούπερ μάρκετ 1.342 τετραγωνικών, ένα μεγάλο κατάστημα 691 τ.μ., μικρότερα εμπορικά́ καταστήματα ή καταστήματα υγειονομικού́ ενδιαφέροντος συνολικής επιφάνειας 1.398 τ.μ. και κοινόχρηστους χώρους 826 τετραγωνικών. Στον πρώτο όροφο προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα μεγάλο κατάστημα υγειονομικού́ ενδιαφέροντος, με προς τη θάλασσα. Στον προγραμματισμό είναι να δημιουργηθεί και παιδότοπος αλλά και δύο ακόμη καταστήματα. Στην βόρεια πλευρά́ του αιθρίου προβλέπονται κυρίως καταστήματα υγειονομικού́ ενδιαφέροντος με θέα στο εσωτερικό́ του υπαίθριου περιβάλλοντος χώρου. Προς τον εξωτερικό́ χώρο συνεχίζονται τα καταστήματα υγειονομικού́ ενδιαφέροντος, ως ισόγεια πλέον λόγω των κλίσεων του εδάφους, όπου και προβλέπεται εξωτερική́ πλατεία και χώρος αναψυχής. Συνολικά́ στον όροφο του εμπορικού́ θα κατασκευαστούν 11 καταστήματα, που θα καταλαμβάνουν συνολική́ επιφάνεια 1426 τ.μ.