19.4 C
Athens
Wednesday, May 8, 2024
More

    Τα προϊόντα που πληρώνουν παραπάνω οι Έλληνες σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης

    Η ακρίβει αμαστίζει τα  τρόφιμα στην ελληνική αγορά, αλλά σε ορισμένα προϊόντα που η χώρα κάνει πρωταθλητισμό… ακρίβειας υπήρξαν νέες ανατιμήσεις τον Μάιο.

    Μπορεί ο πληθωρισμός των τροφίμων στη χώρα μας να είναι χαμηλότερος από αυτόν στην ευρωζώνη, οι ανατιμήσεις σε αρκετά βασικά προϊόντα είναι υψηλότερες, έτσι οι Έλληνες  πληρώνουν ακριβότερα για να βάλουν στο τραπέζι τους μοσχάρι, χοιρινό, βούτυρο, σπορέλαια, καφέ κ.λπ.

    Μάιος 2023 ετήσια μεταβολή %

    Προιόντα                       Ελλάδα                   Ευρωζώνη

    Κρέας                          11,8                        9,8

    Μοσχάρι                       13,8                       7,3

    Χοιρινό                        14,7                       8,8

    Αυγά                            18,0                     12,9

    Έλαια και Λίπη               15,9                    9,6

    Βούτυρο                        14,8                   -0,3

    Καφές τσάι κακάο           13,2                   8,8

    Κρασί                            8,1                     7,1

    Η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή (Eurostat), έδειξε ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων τον Μάιο στην Ελλάδα ήταν 11,3% αυξημένος οριακά συγκριτικά με τον Απρίλιο (11,2%), όταν στην Ευρωζώνη τον ίδιο μήνα ήταν πολύ υψηλότερος στο 13,8% από 15,1% τον Απρίλιο.

    Η «φωτιά» στις τιμές των τροφίμων αποτυπώνεται και στον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ).

    Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 12 ομάδες αγαθών και υπηρεσιών που συνθέτουν τον ΕνΔΤΚ, ο δείκτης τιμών της διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών κατέγραψε την υψηλότερη σωρευτική άνοδο (27,0%, μέση ετήσια αύξηση 6,2%).

    Ακολούθησαν: στέγαση, νερό, ηλεκτρικό, αέριο και άλλα καύσιμα (16,1%, 3,8%), ένδυση και υπόδηση (15,6%, 3,7%), ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια (12,5%, 3,0%), διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες (12,5%, 3,0%), μεταφορές (10,4%, 2,5%), υγεία (8,4%, 2,0%), άλλα αγαθά και υπηρεσίες (4,9%, 1,2%), εκπαίδευση (3,7%, 0,9%), αναψυχή – πολιτιστικές δραστηριότητες (3,1%, 0,8%), αλκοολούχα ποτά και καπνός (2,7%, 0,7%) και επικοινωνίες (-8,1%, -2,1%).

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα