19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Τα πράσινα πλοία που ονειρεύεται ο Στυλιανίδης

    Σχετικά με το πρόσφατο μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) 1 δισ. ευρώ που υπεγράφη πρόσφατα μεταξύ της ONEX SA (ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Νεωρίου και Ελευσίνας) και της ATTICA GROUP.
    Στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς εναποθέτουν τις ελπίδες τους , καθώς δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να οδηγήσει και στη ναυπήγηση νέων πλοίων, αλλά ίσως και να δώσει το έναυσμα και σε άλλες εταιρείες του χώρου να προχωρήσουν σε κάτι ανάλογο.

    Το Μνημόνιο μεταξύ των δύο πλευρών, διάρκειας δέκα ετών, με δυνατότητα παράτασης, προβλέπει την κατ’ αποκλειστικότητα πραγματοποίηση στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου του Ομίλου ΟΝΕΧ, των εργασιών συντήρησης, μετασκευής, επισκευής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης των υφιστάμενων πλοίων του Ομίλου Attica, καθώς και της δυνατότητας ναυπήγησης νέων σύγχρονων πλοίων.

    Το μέγα πρόβλημα είναι ότι το 41% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος.

    Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους αποκάλυψε ότι η χώρα μας ήδη βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Κομισιόν για το θέμα της «πράσινης» μετάβασης στην ακτοπλοΐα καθώς ήδη έχει εξασφαλιστεί ένα κονδύλι στο ΕΣΠΑ ξεκινά με 80 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει έως και τα 500 εκατ. ευρώ για το πως θα χτίσουμε «πράσινα» πλοία.

    Τα όνειρα του κ.Στυλιανίδη δεν είναι κακά αλλά η ελληνική κουλτούρα δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές που ζητούνται για μια τέτοια διαπραγμάτευση . Οι συζητήσεις επι συζητήσεων είναι καλές όταν όμως υπάρχει ουσία και στόχος υλοποιήσιμος .

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα