Όπως έδειξε η πανδημία σε παγκόσμια κλίμακα, τα logistics υστερούν σε άλλες βιομηχανίες στην αρένα του ψηφιακού εμπορίου. Έτσι, μεγάλες και μικρές εταιρείες αγωνίζονται για να εξασφαλίσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.
Τέτοιες προόδους τροφοδοτούν μια εισροή επενδύσεων σε startups τεχνολογίας logistics σε όλο τον κόσμο, με ρυθμό 100 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα και υπερδιπλασιάζοντας από το 2020 τον αριθμό των μονόκερων – αυτών που εκτιμώνται σε 1 δισεκατομμύριο δολάρια ή περισσότερο, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το CB Insights.
Για μια εταιρεία όπως η UPS, πρόκειται για την παροχή μιας υπηρεσίας που υπερβαίνει την προσφορά απλής ορατότητας της αλυσίδας εφοδιασμού.
Όπως είπε πρώην στέλεχος της Amazon.com, ο συν-διευθύνων σύμβουλος της Flexport, Dave Clark , «θα είναι παρελθόν οι καθυστερήσεις της πρώτης φάσης, δηλαδή οι άνθρωποι αρχίζουν να ψηφιοποιούν τα δεδομένα τους και να έχουν οπτικοποίηση τα δεδομένα τους».
Η αυτοματοποίηση μεγάλου μέρους της λήψης αποφάσεων στην πορεία, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να επικεντρωθούν στο πώς να προσθέσουν άλλη αυξητική αξία στη διαδικασία.
Τέτοιες αλλαγές θα έχουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη με τη μορφή αποπληθωρισμού. Ο οικονομολόγος της HSBC, James Pomeroy , θεωρεί ότι ο συνδυασμός στενών αγορών εργασίας και καλύτερης τεχνολογίας επιταχύνει την αυτοματοποίηση στα logistics και αντισταθμίζει το υψηλότερο κόστος που μπορεί να προκύψει από την ανανέωση των αλυσίδων εφοδιασμού.