Πάνω από 5.000 ελέγχους σε όλη την Ελλάδα, έκανε η εφορία το προηγούμενο διάστημα για την πιστή εφαρμογή και την τήρηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας από τους εργοδότες, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στα νησιά, όπου υπάρχει έντονη κινητικότητα και μετακίνηση του πληθυσμού των εργαζομένων το καλοκαίρι.
Συνολικά επιβλήθηκαν 1332 πρόστιμα σε αντίστοιχους παραβάτες και αφορούσαν:
- Πίνακες προσωπικού: 299 παραβάσεις.
- Αδήλωτη εργασία: 81 περιπτώσεις.
- Δεδουλευμένα και επιδόματα που δεν καταβλήθηκαν: 70 περιπτώσεις.
- Χρονικά όρια λειτουργίας της επιχείρησης και εργασίας των εργαζομένων, τα οποία είχαν παραβιαστεί: 102 περιπτώσεις.
- Άρνηση εισόδου: 94 περιπτώσεις.
- Υπέρβαση ορίου εργασίας: 23 περιπτώσεις.
- Ψηφιακή κάρτα εργασίας: 206 περιπτώσεις.
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή για 750.000 εργαζόμενους, σε σούπερ μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες σεκιούριτι και ΔΕΚΟ.
Από την 1η Μαρτίου 2025 θα αρχίσει να υλοποιείται πλήρως σε ενάμισι εκατομμύριο εργαζόμενους που δουλεύουν σε επισιτισμό, τουρισμό και εστίαση.
Θα εφαρμοστεί πλήρως σε όσους δουλεύουν σε ξενοδοχεία, καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια, κάμπινγκ.
Οι τέσσερις βασικότερες παραβάσεις για την ψηφιακή κάρτα εργασίας που εντόπισαν οι Επιθεωρητές Εργασίας είναι:
- Μη τροποποίηση του ωραρίου στο ΕΡΓΑΝΗ.
- Πλασματικά χτυπήματα κάρτας.
Επίσης, όπως δήλωσαν κάποιοι συνδικαλιστές από τα σωματεία εργαζομένων, πολλοί εργοδότες και προϊστάμενοι παίρνουν τις κάρτες του προσωπικού, και τις χτυπάνε οι ίδιοι κατά το δοκούν. Αυτό είναι κατάφωρη παράβαση.
- Μη ειδοποίηση για τη μη λειτουργία και την επαναλειτουργία του συστήματος, το οποίο επισύρει πρόστιμο.
- Μη ενεργοποίηση της κάρτας του εργαζόμενου που επισύρει βαρύτατο πρόστιμο 10.500 ευρώ, όσο δηλαδή αντιστοιχεί σε έναν αδήλωτο εργαζόμενο.