Στο μεγάλο πρόγραμμα έργων ΣΔΙΤ και τη σημασία του στην οικονομική ανάπτυξη, την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, στο πλαίσιο της ομιλίας του στο 4ο ΣΔΙΤ Forum με τίτλο «Η άνοδος των ΣΔΙΤ μετά την πανδημία».
O συγκεκριμένος θεσμός νομοθετήθηκε για πρώτη φορά επί κυβέρνησης ΝΔ, τον Σεπτέμβριο του 2005 και μετά από 17 χρόνια λειτουργίας αποδείχθηκε ότι πρόκειται για ένα συνεκτικό και απολύτως επιτυχημένο ρυθμιστικό πλαίσιο.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δρομολόγησε ένα συνεκτικό πλέγμα έργων υποδομής και συνδύασε τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ιδιωτικούς χρηματοδοτικούς πόρους, τα λεγόμενα ΣΔΙΤ συνδυαστικής χρηματοδότησης, καθιστώντας τα έργα ΣΔΙΤ περισσότερο ελκυστικά για τον ιδιωτικό τομέα, αφού αξιοποιούν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραγιάννης έκανε εκτεταμένη αναφορά στα 20 έργα του Υπουργείου που θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ. Συγκεκριμένα:
-
- Τα 5 οδικά έργα (Flyover Θεσσαλονίκης, τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας)
- Τα 5 έργα άρδευσης, ύδρευσης και αντιπλημμυρικής θωράκισης (φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά, ύδρευση της Κέρκυρας, Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής)
- Τα 8 κτηριακά έργα (3 clusters Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας, Κεντρικής Ελλάδος και Κρήτης, 17 σχολικές μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, κατασκευή 5 νέων Αστυνομικών Διευθύνσεων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη, 2 clusters των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων της Πολιτικής Προστασίας, το νέο βιοκλιματικό κτήριο της ΓΓΥ)
- Τα 2 έργα Λειτουργίας & Συντήρησης (Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης, Ηλεκτρονικά Διόδια)