18.1 C
Athens
Friday, May 3, 2024
More

    Συστηματικότερη η χρήση φυσικής χρεωστικής κάρτας για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ

    Κατά 78% χρησιμοποιεί το ελληνικό καταναλωτικό κοινό τα μετρητά ή τη μέθοδο της αντικαταβολής ως τρόπο πληρωμής, σύμφωνα με την έρευνα της FocusBari «Οι Τρόποι Πληρωμής που Προτιμούν οι Έλληνες», που διεξήχθη τον φετινό Μάιο. Οι Έλληνες καταναλωτές γνωρίζουν κατά μέσο όρο 6,8 τρόπους πληρωμής που υπάρχουν στην αγορά, αλλά χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 3,9 διαφορετικούς τρόπους πληρωμής.
    Οι δημοφιλέστεροι τρόποι πληρωμής και οι νέοι που διεισδύουν
    Ο δεύτερος πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό είναι η φυσική (πλαστική) χρεωστική κάρτα από ελληνική τράπεζα, κατά 72% και τρίτος, η ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων, μέσα δηλαδή από τις διαδικασίες του e-banking και mobile banking, κατά 67%.
    Οι υπόλοιποι τρόποι πληρωμής βρίσκονται αρκετά πιο πίσω: Κατά 35% οι Έλληνες πληρώνουν για τις αγορές τους με φυσική (πλαστική) πιστωτική κάρτα έκδοσης ελληνικής τράπεζας, κατά 33% μέσω ψηφιακής (άυλης) χρεωστικής κάρτας από το κινητό τους τηλέφωνο, κατά επίσης 33% από ψηφιακά πορτοφόλια (Google Pay, Apple Pay, Viva Wallet και άλλα), κατά 25% μέσω φυσικής (πλαστικής) προπληρωμένης κάρτας (prepaid), κατά 16% από ψηφιακή (άυλη) πιστωτική κάρτα έκδοσης ελληνικής τράπεζας, κατά 16% με κάρτα Revolut, κατά 5% μέσω της εφαρμογής Payzy της Cosmote, κατά 4% μέσω υπηρεσιών τύπου Buy Now, Pay Later (BNPL), όπως η Klarna, η Affirm και η Afterpay και 2% με κάρτα N26. Οι υπηρεσίες BNPL βρίσκουν το «ταβάνι» τους (8%) στις ηλικίες 18 έως 24 ετών.
    Τις μεθόδους των μετρητών, της αντικαταβολής, της χρήσης χρεωστικής κάρτας (έκδοσης ελληνικής τράπεζας) και τις υπηρεσίες e-banking και mobile banking γνωρίζει πάνω από 80% του καταναλωτικού κοινού.Στη συστηματικότητα του τρόπου πληρωμής, οι ερωτηθέντες έδωσαν προβάδισμα στις πληρωμές μέσω φυσικής (πλαστικής) χρεωστικής κάρτας από ελληνική τράπεζα, κατά 48%.
    Ο μέσος Έλληνας καταναλωτής προτιμά συστηματικά κατά μέσο όρο 1,9 διαφορετικούς τρόπους για να πραγματοποιεί τις αγορές του. Σ’ αυτό το ερώτημα, ακολουθούν τα μετρητά και η διαδικασία της αντικαταβολής, κατά 40%, το e-banking και το mobile banking, κατά 30%, η φυσική (πλαστική) πιστωτική κάρτα από ελληνική τράπεζα κατά 17%, η ψηφιακή (άυλη) χρεωστική κάρτα έκδοσης ελληνικής τράπεζας κατά 16% και τα ψηφιακά πορτοφόλια κατά 15%.
    Η φυσική χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται κατά μεγαλύτερο ποσοστό από άτομα άνω των 65 ετών, κατά 89%, ελλείψει άλλων δυνατών επιλογών, πέραν των μετρητών. Η αγορά με μετρητά είναι περισσότερο δημοφιλής στις ηλικίες 45 έως 54 ετών (87%), αλλά και στο γυναικείο φύλο έναντι των ανδρών: 81% έναντι 74%.
    Οι προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής ανά περίσταση
    Οι προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής από τους καταναλωτές διαφέρουν ανάλογα με την περίσταση. Σύμφωνα με την έρευνα της FocusBari, το 49% των Ελλήνων καταναλωτών πληρώνει με φυσική χρεωστική κάρτα ελληνικής τράπεζας τα ψώνια του σούπερ μάρκετ.
    Κατά 36% πληρώνει με μετρητά και κατά 14% με φυσική πιστωτική κάρτα έκδοσης ελληνικής τράπεζας. Επίσης, το 44% των Ελλήνων καταναλωτών πληρώνει μέσω e-banking και mobile banking του λογαριασμούς του, κατά 27% μέσω φυσικής χρεωστικής κάρτας ελληνικής τράπεζας και μόλις κατά 14% με μετρητά ή αντικαταβολή.
    Οι συνδρομές που έχει το ελληνικό καταναλωτικό κοινό πληρώνονται κατά 30% μέσω e-banking και mobile banking, κατά 27% μέσω φυσικής χρεωστικής κάρτας ελληνικής τράπεζας και κατά 10% μέσω φυσικής πιστωτικής κάρτας από ελληνική τράπεζα. Στην περίπτωση της αγοράς συνδρομών, τα μετρητά κατατάσσονται μόλις στην έκτη θέση ως πιθανός τρόπος πληρωμής.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα