Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία στον τρόπο που πραγματοποιούν τις αγορές τους οι καταναλωτές φαίνεται ότι σε έναν μεγάλο βαθμό πήραν μόνιμο χαρακτήρα.
Πέντε στους δέκα χρήστες διαδικτύου είναι συστηματικοί online αγοραστές, πραγματοποιώντας online αγορές τουλάχιστον κάθε 15ήμερο. Την ίδια στιγμή, 1 στους 4 online καταναλωτές κάνουν ηλεκτρονικά πάνω από το 20% των συνολικών αγορών τους.
Τα παραπάνω προκύπτουν από την Eξαμηνιαία Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα διενεργήθηκε την περίοδο 3-5 Ιουνίου 2023 σε πανελλαδικό επίπεδο, σε δείγμα 900 καταναλωτών.
Όπως διαπιστώνουν οι συντάκτες των συμπερασμάτων, τα αποτελέσματα καταγράφουν ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό στα ηλεκτρονικά κανάλια με προοπτικές ανάπτυξης. Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών κατά τις περιόδους μετά την έξαρση της πανδημίας COVID και τα τότε μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας), το 45% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Νοέμβριο 2022 και σαφώς αυξημένο σε σχέση με το 39% του Ιουνίου 2022.