Τα αποτελέσματα της έρευνας της NielsenIQ παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο Shopper Trends, όπου συμμετείχαν πάνω από 200 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, εκπροσωπώντας 38 εταιρείες από τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων.
Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.
Σε 329 ευρώ ανέρχεται το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ, το οποίο υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στην έρευνα της NielsenIQ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.
Όσον αφορά στο προφίλ του ατόμου που αγοράζει στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη, και άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Οι προϊοντικές κατηγορίες που βρέθηκαν με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή ήταν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως με τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τις αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά.
Επίσης , το φρέσκο κρέας και τα πουλερικά, τα φρέσκα φρούτα & λαχανικά και το φρέσκο γάλα. Στον αντίποδα, με το χαμηλότερο δείκτη βρέθηκαν προϊοντικές κατηγορίες που παρά την ενδεχόμενη υψηλή συμμετοχή τους στο καλάθι του αγοραστή φαίνεται πως δεν αποτελούν κίνητρο για την πραγματοποίηση του αγοραστικού του ταξιδιού όπως είναι τα snacks, οι σοκολάτες / μπισκότα αλλά και τα αναψυκτικά.
Για το θέμα των τιμών και των προσφορών, με μία αφοπλιστική καθολικότητα, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται, και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών.
Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.
Τέλος οι καταναλωτές αλλάζουν μάρκες αλλά και καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο προϊόν.