Η Nissan φαίνεται να εισέρχεται σε μια περίοδο έντονου ανασχεδιασμού και αναδιοργάνωσης. Αυτή η κατάσταση δεν θεωρείται θετική. Όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Μακότο Ούτσιντα, «η εταιρεία βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης».
Ο Ούτσιντα γνωστοποίησε σειρά δραστικών μέτρων για να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που έχουν προκύψει το τελευταίο διάστημα. Σύμφωνα με τον Ούτσιντα, η Nissan θα μειώσει το προσωπικό της κατά 9.000 θέσεις παγκοσμίως, θα πουλήσει ένα σημαντικό ποσοστό των μετοχών της στη Mitsubishi και θα καθυστερήσει την ανάπτυξη των 30 νέων μοντέλων που είχε προγραμματίσει για τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, ανακοίνωσε μείωση του μισθού του ίδιου και των άλλων διευθυντών της εταιρείας. Η περικοπή στις θέσεις εργασίας αντιστοιχεί στο 6,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της.
Η εταιρεία θα μειώσει επίσης την παγκόσμια παραγωγή της κατά 20% και θα πουλήσει 149.028.300 μετοχές της Mitsubishi, μειώνοντας το ποσοστό της σε αυτήν από το 34,07%.
Ο Ούτσιντα δήλωσε: «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αναθεωρήσουμε μερικώς το επιχειρηματικό μας σχέδιο. Λυπάμαι βαθύτατα για την κατάσταση αυτή. Είμαι αποφασισμένος να οδηγήσω την εταιρεία μας σε ανάπτυξη στο μέλλον. «Οι ζωές των 130.000 υπαλλήλων της Nissan και των οικογενειών τους σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από μένα. Νιώθω μεγάλη ευθύνη ως ηγέτης της εταιρείας».
Οι αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Ούτσιντα ενδέχεται να αποσκοπούν στην απομάκρυνση της εταιρείας από τον Όμιλο Renault Alliance.
Οι αποφάσεις αυτές προέρχονται από την κακή οικονομική πορεία της εταιρείας για τη φετινή χρονιά. Στο τρίτο τρίμηνο του 2024, η Nissan παρουσίασε καθαρή ζημία 9,3 δισεκατομμυρίων γεν (περίπου 57 εκατομμύρια ευρώ). Συγκριτικά, την ίδια περίοδο πέρυσι είχε αναφέρει κέρδη 191 δισεκατομμύρια γεν.
Τέλος, η εταιρεία μείωσε την ετήσια πρόβλεψη εσόδων για το 2024 στα 12,7 τρισεκατομμύρια γεν (περίπου 77 δισεκατομμύρια ευρώ) και εκτιμά ότι οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις της θα ανέλθουν σε 3,4 εκατομμύρια, αντί για τα 3,7 εκατομμύρια που αρχικά υπολόγιζε.