20.4 C
Athens
Thursday, May 2, 2024
More

    Super Market: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών εν μέσω ακρίβειας

    Διείσδυση πλέον στα μεσαία και στα υψηλά εισοδήματα έχει πλέον η Lidl Ελλάς, ενώ εξακολουθεί η κυριαρχία του «Σκλαβενίτη», παρά το γεγονός ότι η αλυσίδα επιμένει να μην κάνει διαφήμιση.

    Αυτά είναι τα αποτελέσματα έρευνας σε πανελλαδικό δείγμα 1.200 καταναλωτών που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς Long Lust τα βασικά ευρήματα της οποίας παρουσίασε χθες ο ιδρυτής της κ. Βαγγέλης Σκούρας στο πλαίσιο του Food Retail Conference 2024, που διοργάνωσε η Boussias.

    Συγκεκριμένα, το 2024 σε σύγκριση με το 2021 οι καταναλωτές που προέρχονται από τα μεσαία εισοδήματα και επιλέγουν την Lidl Ελλάς ως κύρια αλυσίδα για τις αγορές τους έχουν αυξηθεί κατά 8% ενώ κατά 5% είναι η αντίστοιχη αύξηση στα υψηλά εισοδήματα.

    Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι διαρροές προς τη Lidl των καταναλωτών χαμηλού εισοδήματος με τη σχετική αύξηση το 2024 σε σύγκριση με το 2021 να ανέρχεται στο 10%.

    Την ίδια ώρα τόσο η «Σκλαβενίτης» όσο και η «ΑΒ Βασιλόπουλος» έχουν απώλειες πελατών σχεδόν από όλες τις εισοδηματικές κατηγορίες: η «Σκλαβενίτης» 12% από τα χαμηλά εισοδήματα και 3% από τα μεσαία και η ΑΒ 6% από τα μεσαία και 10% από τα υψηλά.

    Η μεγαλύτερη διείσδυση της Lidl θεωρείται ότι οφείλεται τόσο στη συγκυρία της ακρίβειας που στρέφει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στην εκπτωτική αλυσίδα, όσο και στην απόφαση εδώ και χρόνια της εταιρείας να βελτιώσει σημαντικά την αγοραστική εμπειρία εντός των καταστημάτων έτσι ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών.

    Βεβαίως, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, η «Σκλαβενίτης» και η «ΑΒ Βασιλόπουλος» αποτελούν τις αλυσίδες που οι καταναλωτές φαίνεται να επισκέπτονται περισσότερο. Στο ερώτημα «ποια αλυσίδα έχετε επισκεφθεί τελευταία» το 70% επιλέγει την «Σκλαβενίτης», το 44% την ΑΒ, το 42% τη Lidl, το 30% τη My Market και το 22% τη Μασούτης. Στο ερώτημα «εάν άνοιγε ένα σούπερ μάρκετ δίπλα σας, ποιας αλυσίδας θα θέλατε να είναι» το 48% επέλεξε «Σκλαβενίτη», το 17% Lidl, το 10% τον ΑΒ, το 6% το My Market και το 4% τον Μασούτη.

    Ποια είναι τα δυνατά σημεία κάθε αλυσίδας, σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών; Ποικιλία προϊόντων (63%), ευκολία στο να βρεις αυτό που θέλεις (56%) και καλή σχέση ποιότητας – τιμής (54%) είναι αυτά που κυρίως απαντούν οι καταναλωτές για την «Σκλαβενίτης». Δυνατά σημεία της ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα πάντα με όσα απάντησαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, είναι το καλό πρόγραμμα επιβράβευσης (55%) και η ποιότητα στα προϊόντα του (41%) με μόλις το 18% να αναφέρει την καλή σχέση ποιότητας – τιμής. Με άλλα λόγια στη συνείδηση των καταναλωτών η ΑΒ Βασιλόπουλος εξακολουθεί να θεωρείται σχετικά ακριβό σούπερ μάρκετ, αντίληψη, της οποίας η αλλαγή αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχήματα της διοίκησης της αλυσίδας. Δυστυχώς, αν και εν γένει οι καταναλωτές θεωρούν σε ποσοστό 74% ότι τα σούπερ μάρκετ αισχροκερδούν, το υψηλότερο ποσοστό (65%) συγκεντρώνει η ΑΒ, κάτι στο οποίο μπορεί να έπαιξε ρόλο και το πρόστιμο που είχε επιβληθεί στην αλυσίδα στις αρχές του 2023. Το ενδιαφέρον είναι ότι για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές θεωρούν την ίδια ώρα ως κύρια υπαίτια την πολιτεία (52%), ακολουθούν οι προμηθευτές (39%), τα σούπερ μάρκετ (38%) και το γενικό οικονομικό κλίμα (37%).

    Για τις καλές προσφορές επιλέγουν οι καταναλωτές τη Lidl (74%), με μόλις το 8% να θεωρεί ότι το προσωπικό είναι φιλικό, ενώ καλή σχέση ποιότητας – τιμής θεωρούν ότι έχει ο «Γαλαξίας» (51%).

    Βάσει της έρευνας τέλος, οι καταναλωτές διακρίνονται σε τρεις «φυλές»: αυτούς που κυνηγούν τις χαμηλές τιμές (price driven) και αποτελούν το 38%, «φυλή» που επιλέγει κυρίως τη Lidl, τη «φυλή» που θέλει αποτελεσματικότητα και ποικιλία (37%) και θεωρεί ότι πιο οργανωμένες και με πολλές υπηρεσίες είναι οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market και αυτούς που βάζουν τις υπηρεσίες σε πρώτη μοίρα (service driven) με τις αλυσίδες «Μασούτης» και «Κρητικός» να επιτυγχάνουν υψηλό σκορ.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα