Σφίγγει ο κλοιός γύρω από όσους με αναρτήσεις εμφανίζονται να κάνουν πολυτελή ζωή η οποία όμως δεν συνάδει με τα εισοδήματα που δηλώνουν. Εδώ και καιρό η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει ειδικούς ελέγχους στα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής, με τους ελέγχους να έχουν ήδη βγάλει τα πρώτα λαβράκια…
Μοντέλο το οποίο μετά από έλεγχο διαπιστώθηκε ότι τα δύο τελευταία χρόνια δεν είχε εκδώσει για πωλήσεις μέσω συγκεκριμένης εταιρίας ηλεκτρονικού εμπορίου παραστατικά ύψους 350.000 ευρώ και της καταλογίστηκε πρόστιμο 270.000 ευρώ. Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Είναι γνωστό ότι στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε επιχειρήσεις που πωλούν διαδικτυακά προϊόντα πάσης φύσεως χρησιμοποιούνται καλλιτέχνες, μοντέλα ακόμη και αθλητές. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εταιριών οι οποίες λειτουργούν χωρίς φυσική παρουσία μη εκδίδοντας φορολογικά παραστατικά για τις πωλήσεις τους, ενώ άλλες δεν έχουν καν κάνει έναρξη λειτουργίας στην εφορία.
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ έχουν μπει αναρτήσεις φυσικών προσώπων, καθώς και επιχειρήσεων με μεγάλη απήχηση στα social media. Οι ελεγκτές συλλέγουν στοιχεία από αναρτήσεις στα social media με στόχο να προχωρήσουν, κατόπιν, στη διασταύρωση των φορολογικών δηλώσεων που έχουν υποβάλλει και των εικόνων που προβάλλουν δημόσια, καθώς πολλοί είναι οι influencers που παρέχουν υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.