14.3 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    «Στο σφυρί» το εμβληματικό κτίριο της Στακόρ στη Λεωφόρο Αθηνών

    Ένα κτίριο με υψηλή τιμή και μεγάλη ιστορία, βγαίνει σήμερα Τετάρτη, 24 Ιουλίου στο σφυρί. Πρόκειται για το ακίνητο της Στακόρ, που φτάνει τα 19,5 εκατ. ευρώ, αποτελώντας ένα από τα ακριβότερα ακίνητα που έχουν βγει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα πλειστηριασμών.

    Το ακίνητο βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου (πρώην Πιπινέλη), Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Έχει συνολικό εμβαδόν 7.556,36 τ.μ. και  πρόσοψη μήκους 34,09 μέτρων επί της Λεωφόρου Αθηνών, 134,88 μέτρων επί της οδού Χρηματιστηρίου, 90 μέτρων επί της οδού Πολυκάρπου και 35,18 μέτρων επί της οδού Ποσειδίππου.

    Το σχήμα του οικοπέδου είναι σχεδόν «Γ» και σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης προσφέρει καλή θέα στην περιοχή.

    Στο οικόπεδο έχουν ανεγερθεί δύο κτίρια (Κτίριο Α και Κτίριο Β) που αποτελούνται από οριζόντιες ιδιοκτησίες. Η αρχική του χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.

    Το 2016 το μεγαλύτερο τμήμα του Κτιρίου Α μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Στις οριζόντιες ιδιοκτησίες που βρίσκονται στο διώροφο τμήμα της πρόσοψης έγινε αλλαγή χρήσης σε χώρο γραφείων με μετατροπή και αποκατάσταση όψεων και πλήρη ανακαίνιση ώστε να εξυπηρετηθεί η νέα του χρήση.

    Σήμερα αυτό το τμήμα της πρόσοψης του Κτιρίου Α προς τη Λ. Αθηνών στεγάζει κατάστημα του ΟΠΑΠ και το βόρειο ακραίο τμήμα που είχε χρήση συνεργείου, στεγάζει χώρους στάθμευσης και βοηθητικής χρήσης.
    Το Κτίριο Α περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 4.764,53 τ.μ.

    Το Κτίριο Β βρίσκεται στο τμήμα του οικοπέδου επί της συμβολής των οδών Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Είναι τετραώροφο και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τρεις ορόφους εκ των οποίων ο τρίτος είναι σε εσοχή, στεγασμένος με πάνελ πολυουρεθάνης.
    Η αρχική του χρήση ήταν συνεργεία-αποθήκες και γραφεία της εταιρείας που λειτουργούσε μέχρι τον Ιούνιο του 2014, ενώ σήμερα το κτίριο είναι κενό. Το Κτίριο Β περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 8.467,28 τ.μ.

    Έτσι το σύνολο δόμησης στα δύο κτίρια φτάνει τα 13.232 τ.μ., με υπόλοιπο δόμησης εκφρασμένο σε οικόπεδο 3.106 τ.μ.
    Όσον αφορά την αγοραία αξία του ακινήτου, κατά την έκθεση εκτίμησης για το Κτίριο Α ανέρχεται σε 12.244.710 ευρώ και για το Κτίριο Β σε 5.154.762 ευρώ.

    Η συνολική τιμή πρώτης προσφοράς για τον σημερινό πλειστηριασμό, με επισπεύδουσα την σύνδικο πτώχευσης, διαμορφώνεται σε 19.474.500 ευρώ.

    Η ιστορία της Στακόρ

    Η εταιρεία Στακόρ Α.Β.Ε.Ε.Α., συμφερόντων της οικογένειας Κορτέση, υπήρξε για χρόνια αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Ford και Mazda. Παράλληλα, διέθετε και βραχίονα δραστηριότητας στο real estate.

    Ειδικότερα από το 1936 ο Ιωάννης Κορτέσης είχε αναλάβει αρχικά την αντιπροσώπευση των προϊόντων και αυτοκινήτων της Ford μέσω της εταιρείας ΣΤΑΚΟΡ, η οποία με τη μετέπειτα εταιρική μορφή της συστάθηκε τον Νοέμβριο του 1951.

    Το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.

    Στον τομέα του real estate έγιναν σημαντικές επενδύσεις με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Ένα μεγάλο τμήμα της ακίνητης περιουσίας του ομίλου αφορούσε κτίρια στα οποία στεγάζονταν αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων και συνεργεία τα οποία εκμεταλλευόταν.

    Hellenic Motor History: Ελληνικές διαφημίσεις της Ford, τη δεκαετία του '50

    Ακόμη και μετά την είσοδο της χώρας στη μακρά περιπέτεια της οικονομικής κρίσης η οικογένεια Κορτέση προχωρούσε σε νέα ανοίγματα, όπως έκανε το 2010, όταν μέσω της Στακόρ ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο νέων κάθετων μονάδων σε ιδιόκτητο χώρο στη Λεωφ. Πειραιώς 83, στον Πειραιά. Η πρώτη εντασσόταν στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Renault & Dacia και η δεύτερη στο δίκτυο της Mazda. Και στις δύο μονάδες λειτουργούσε έκθεση, κέντρο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τμήμα ανταλλακτικών και αξεσουάρ, συνεργείο και φανοβαφείο.

    Σχεδόν ταυτόχρονα με τα νέα ανοίγματα, και για μια τριετία ή διοίκηση στο πλαίσιο της προσπάθειας συγκράτησης των δαπανών, προχωρούσε σε κλείσιμο υποκαταστημάτων και «κούρεμα» του δικτύου.

    Από το 2012 ξεκίνησαν τα μεγάλα προβλήματα με το δανεισμό, καθώς εκείνη την περίοδο το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου έφταναν τα 128 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 117 εκατ. ευρώ αφορούσαν δάνεια, ενώ ο κύκλος εργασιών είχε κατρακυλήσει στα 13 εκατ. ευρώ, όταν το 2008 βρισκόταν στα 124,18 εκατ. ευρώ.

    Τελικά, στις 25 Σεπτεμβρίου 2014 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε την εταιρεία σε πτώχευση και τώρα, μια δεκαετία μετά, το εμβληματικό ακίνητο επί της λεωφόρου Αθηνών βγαίνει στο σφυρί.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα